رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سراوان گفت: ۴۲۰ اثر تاریخی در این شهرستان وجود دارد که ۱۳۰ اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

حمزه ندرتزهی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سراوان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:نخلستان‌های وسیع و سبز و همچنین سنگواره‌های متعدد در توابع این شهرستان موجب شده است تا به نگارخانه سنگواره‌های ایران مشهور شود.

ندرتزهی  افزود: در شهرستان سراوان، تپه مهتاب خزانه کوهک با قدمت ۵ هزار سال قبل از میلاد، تپه کلاتک آسپیچ، تپه روباهک، تپه میل مارد، تپه سد میرعمر، قلعه سیب، سنگ نگاره‌های کوه مهرگان و دره نگاران و قلعه شیشه ریز در شهر جالق از جمله نقاط دینی است که برای دیدن آن‌ها باید ساعت‌ها وقت سپری کرد.

ندرتزهی وجود سه موزه مردم شناسی، موزه شخصی عبدالله سپاهی و موزه سفال کلپورگان را از جمله مکان‌های گردشگری این شهرستان برشمرد.

وی افزود: «ناهوک» با وجود آثار تاریخی فراوان، نخلستان‌ها و قنات پرآب و همچنین آبشار چوتین گون، «دزک» با دارا بودن مسجد جامع قدیمی و قلعه و همچنین موزه شخصی عبدالله سپاهی، «کوهک» زادگاه خورشید ایران و نخلستان‌های زیبا، «کلپورگان» با وجود کارگاه زنده سفال دستی با قدمتی هفت هزار ساله و «کله گان» با لقب ماسوله بلوچستان و داشتن شالیزار‌های زیبا به عنوان روستا‌های هدف گردشگری این شهرستان معرفی شدند.

انتهای پیام/ع

سراوان شهر نخل وآفتاب میزبان گردشگران نوروزی

برچسب ها: نوروز ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار