استاندار خراسان رضوی گفت: تمامی ۲۸۳ ایرانی که در زندان‌های ترکمنستان به سر می‌بردند در پی سفر اخیر رئیس جمهوری به این کشورآزاد و عصر دیروز از مرز لطف آباد وارد کشور شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،علیرضا رشیدیان با بیان اینکه دیشب پس از اتمام عملیات مبادله و تحویل گیری این زندانیان آزاد شده اند ، افزود: تبادل زندانیان در راستای امضای توافق نامه همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان در سفر اخیر رئیس جمهوری و انجام توافق معاضدت قضایی و تبادل زندانیان بین دو کشور انجام شد.

  وی گفت:: طی این مدت پیگیری‌های جدی و گسترده‌ای هم از سوی وزارت کشور، استانداری خراسان رضوی با همکاری و هماهنگی‌های دستگاه قضایی و وزارت امور خارجه انجام شد که درسفر رئیس جمهوری تبادل کامل زندانیان دو کشور به سرانجام مطلوب رسید.

استاندار خراسان رضوی افزود: عصر دیروز تمامی ۲۸۳ ایرانی زندانی در ترکمنستان که عمده آنان هم راننده بودند، آزاد شده و از طریق مرز لطف آباد تحویل مرزبانی گردیدند.

رشیدیان تصریح کرد: در بحث وضعیت پرونده‌های این افراد بر اساس معاضدت قضایی صورت گرفته در مرحله بعد توسط دستگاه قضایی تصمیم گیری و اقدام می‌شود.

وی گفت:  همچنین تعدادی از شهروندان ترکمنستانی که در ایران زندانی بودندهم طی این مبادله امروز آزاد و به کشورشان برگردانده شدند.

انتهای پیام//ا.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.