مدیرکل راه آهن جنوب از رشد ۴۵ درصدی حمل بار در محور جنوب در سال گذشته نسبت به سال ۹۵ خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  عبدالکریم درویش زاده، مدیرکل راه آهن جنوب گفت: افزایش سهم حمل و نقل ریلی در انتقال و جابجایی بار و انتقال بار از جاده ها به سمت ریل به دلیل ایمنی بیشتر حمل و نقل ریلی نسبت به جاده و مخاطرات حمل بار در آن است  که این امر با توجه به وجود کارخانه های فولاد، صنایع بزرگ و مادر و محصولات کشاورزی و موقعیت مرزی خوزستان سیاست راه آهن کشور و راه آهن جنوب، میسر شد.

وی با اشاره به اقلام حکل شده بیان داشت: سال گذشته 3 میلیون و ۹۱۳ هزار و ۵۴۹ تُن محمولات مختلف از قبیل غلات، شمش، روغن، ورق، رول و پودرسنگ در مجموعه اداره کل راه آهن جنوب بارگیری و حمل شد که بیانگر رشد ۴۵ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۵ است.

درویش زاده افزود: آمار تخلیه بار این محور در سال گذشته اداره کل 5 میلیون و ۳۴۱ هزار و ۹۹۱ تُن محمولات مختلف از جمله پودر سنگ، شمش، مازوت، ورق و روغن صنعتی را تخلیه کرد که نسبت به سال ۱۳۹۵ افزایش ۱۳ درصدی را نشان می دهد.

وی ادامه داد: تن کیلومتر مرزی در سال گذشته به مقدار یک میلیارد و ۹۹ میلیون و ۸۰۸ هزار و ۵۹ تُن کیلومتر بوده که با توجه به رقم ۹۷۵ میلیون و ۳۳۶ هزار و ۸۴۰ تُن کیلومتر در سال ماقبل آن ۱۳ درصد افزایش داشته است.

  مدیرکل راه آهن جنوب خصوص تن کیلومتر مبدأ - مقصد بیان کرد: درسال گذشته به رقم یک میلیارد و ۶۲۲ میلیون و ۷۹۶ هزار و ۸۴۶ تُن کیلومتر دست یافتیم و نسبت به سال ۱۳۹۵ به افزایش ۲۳ درصد رسیده ایم.

انتهای پیام/م

رشد حمل و نقل بار از طریق راه آهن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.