اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی، با صدور اخطاریه جوی اعلام کرد: پنجشنبه و جمعه این هفته سرعت وزش پیش بینی وقوع دوباره تندباد در آذربایجان شرقی تندباد در برخی نواحی به حدود 100 کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛طبق اعلام اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی،بروز پدیده گرد و خاک، کاهش دید و همچنین بارش‌ های رگباری، رعد و برق و احتمال بارش تگرگ در نواحی مستعد استان فردا و پس فردا پیش بینی می شود.

پیش بینی وقوع دوباره تندباد در آذربایجان شرقی


دوری از درختان پوسیده و کهنسال ، دوری از ساختمان‌ های نیمه کاره و در حالِ ساخت، دوری از اشیاء قابل پرتاب و سُست همانند آنتن ، دوری از دکل ها، آنتن‌ های فرستنده ها، تاسیسات انتقال نیرو، بنرها، داربست‌ ها و غیره، پارک نکردن خودرو‌ها در مکان‌هایی که احتمال سقوط یا ریزش برخی اجسام و دیوار های سُست وجود دارد از توصیه های کارشناسان اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی است.


همچنین با توجه به بارش‌ های رگباری خودداری از چادر زدن و توقف خودرو در منطقه سیل خیز یا در مسیر رودخانه، از جمله توصیه‌ های ایمن ماندن از خسارات تندباد و بارندگی های پیش روست.


بر اساس اطّلاعیه جوی اداره کل هواشناسی استان و نقشه های پیش یابی هواشناسی ، نفوذ سامانه بارشی نسبتاً فعّالی از روز پنجشنبه تا شنبه موجب ابرناکی و کاهش دید، بارش باران گاهی به صورت رگبار و رعد و برق خواهد شد و در ارتفاعات بارش برف و تگرگ محتمل است.


در این اطّلاعیه آمده است: با توجه به شدت بارش های رگباری در برخی نواحی استان به ویژه نیمه جنوبی، آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها، دور از انتظار نیست.


اوایل هفته جاری هم وقوع تند باد شدید موجب وارد شدن خسارت به تاسیسات زیر بنایی و حوزه های مختلف در برخی مناطق آذربایجان شرقی شد.

 

انتهای پیام/

 

  وقوع دوباره تندباد در آذربایجان شرقی 

برچسب ها: آب وهوا ، بارش باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار