معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت:از اول مهر تا پنجم اسفند امسال بیش از 173.7 میلی متر بارندگی در تبریز روی داده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛اشجعی معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: از اول مهر تا پنجم اسفند امسال بیش از 173.7 میلی متر بارندگی در تبریز روی داده که این میزان نسبت به سال زراعی بلند مدت 47.8 درصد افزایش یافته است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: در سال زراعی جاری، تبریز با افزایش 84 درصدی بارندگی نسبت به سال زراعی گذشته بیشترین میزان تغییرات بارندگی را در استان به خود اختصاص داده است.

وی میزان بارندگی در تبریز طی سال زراعی گذشته در همین مدت را 94.4 و در بلند مدت را 117.6 اعلام کرد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی اظهار کرد: در این مدت اهر با 74.5 درصد و جلفا با 55.1 درصد افزایش بارندگی نسبت به سال زراعی گذشته در رده ها دوم و سوم تغییرات بارندگی در استان قرار دارد.

اشجعی میزان بارندگی در سال زراعی جاری در اهر و جلفا را به ترتیب 165.1 و 107.8 میلی متر اعلام کرد و ادامه داد: میزان بارندگی در این شهرستان ها طی سال زراعی گذشته به ترتیب 94.6 و 69.5 میلی متر است.

وی یادآوری کرد: در سال زراعی جاری (1مهر تا 5 اسفند) کلیبر با 215.7 میلی متر بارندگی در رده اول بیشترین میزان بارندگی و چاراویماق و بستان آباد به ترتیب با 193.3 و 184.9 در رده های دوم و سوم قرار دارند.

اشجعی افزود: در این مدت کمترین بارندگی در سراب به میزان 95.5 میلی متر و جلفا و بندرشرفخانه به ترتیب با 107.8 و 136.1 میلی متر روی داده است.

وی گفت: نفوذ و فعالیت سامانه بارشی طی امروز تا اوایل چهارشنبه این هفته موجب ابرناکی، وزش باد و بارش باران و برف در استان می شود.

 

انتهای پیام/ش

افزایش 84 درصدی بارندگی نسبت به سال زراعی گذشته

برچسب ها: بارش باران ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.