معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت:دمای کنونی تبریز هفت درجه سانتی گراد بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛اشجعی معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: در 24 ساعت گذشته دمای تبریز در گرمترین زمان به 9 درجه سانتی گراد بالای صفر و در سردترین زمان به پنج درجه بالای صفر رسید.

اشجعی افزود: دمای کنونی تبریز هفت درجه سانتی گراد بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی هم چنین از تداوم بارش در آذربایجان شرقی خبرداد و گفت: فعالیت سامانه بارشی تا فردا تداوم داشته و از بعد از ظهر دوشنبه از استان خارج می شود.

محمد اشجعی افزود: ادامه فعالیت این سامانه موجب ابرناکی، بارش باران و برف، وزش باد و کاهش نسبی دما در استان می شود.

وی با بیان اینکه با خروج سامانه از آذربایجان شرقی از روز دوشنبه جوی پایدار در استان حاکم می شود، اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته بیشترین بارندگی از شهرستان بناب با 25.6 میلی متر و کمترین از سراب با 3.4 میلی متر گزارش شده است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: در 24 ساعت گذشته میزان بارندگی در شهرستان تبریز نیز 15.3 میلی متر گزارش شده است.

اشجعی ادامه داد: در این مدت جلفا با 12 درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین شهر، کلیبر، ورزقان، بستان آباد و چاراویماق با صفر درجه خنکترین شهرهای استان بودند.

آذربایجان‌شرقی، منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم‌بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه‌خشک به حساب می‌آید.

 

انتهای پیام/ش

تداوم بارندگی در آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.