قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: توسعه خادمیاری در تخصص‌های مختلف در نشر اندیشه نورانی امام رضا (ع) گامی موثر در تقویت انگیزه معنوی و مبارزه با تهاجم فرهنگی در کشور است.

 گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد مرتضی بختیاری قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی دراولین همایش خادم یاران نوجوان با اشاره به حضور ۵ هزار دانش آموز از سراسر کشور گفت: توسعه خادمیاری در کشوراز سیاست‌های اصلی آستان قدس رضوی است به وسیله آن می‌توان خدمات زیادی ضعفا و نیازمندان جامعه ارائه داد.

وی افزود: مفهوم‌های جدیدی مثل خادم، خدمت و مخدوم در قالب مبانی نظری تعریف شده است و خادم یاری یا خادمان تخصصی یکی از برنامه‌های ابتکاری آستان قدس است که به مردم مردم در سراسر کشورتوسط خادم یاران خدمت رسانی شود و بعد از طی مراحلی این خادم یاران به عنوان خادم آقا علی بن موسی الرضا (ع) انتخاب می‌شوند.

بختیاری با اشاره به این که درگذشته کسی که خادم امام رضا (ع) می‌شد در تنها حرم خدمت می‌کرد افزود: توسعه خادم یاری به این معنااست که که به عنوان مثال به عنوان خادم امام رضا (ع) در فلان روستای دور افتاده می‌توان مدرسه‌ای نیمه کاره را به طور رایگان بازسازی کرد.

وی با اشاره به این آیین‌نامه خادمیاری نوجوانان کشوری آماده شده است ادامه داد:توسعه خادمیاری در تخصص‌های مختلف در نشر اندیشه نورانی امام رضا (ع) گامی موثر در تقویت انگیزه معنوی و مبارزه با تهاجم فرهنگی در کشور است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: نفس در درون و شیطان در برون برای این هستند که شما را به زمین بزنند، ولی در مقابل عقل و انبیا و چهارده معصوم برای نجات انسان آمده اند پس از آن‌ها کمک بگیرید بدانید مسئولیت شما به عنوان خادم یار امام هشتم (ع) بسیار حساس است و هر جا می‌روید مبادا با زبان تند با دیگران حرف بزنید و ناخواسته آن‌ها را برنجانید.
انتهای پیام// ز.‌ی
 


اولین همایش خادم یاران نوجوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.