رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه اداره کل دامپزشکی کردستان در کنترل بیماری‌ها موفق عمل کرده است، گفت: نحوه کار این استان باید الگویی برای دیگر استان‌های کشور شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛علیرضا رفیعی پور امروز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی اداره کل دامپزشکی کردستان در سنندج با اشاره به اینکه در طول سال این سازمان اقدام به طرح‌های ملی یا تشدیدی می‌کند، گفت: بیش از ۴۰۰ خدمت ملیو بین المللی برای این سازمان تعریف شده که از ویژگی‌های بارز این دستگاه است.

وی ملاک عملکردی مدیران دامپزشکی را رضایتمندی کارمندان و مردم خواند و اظهارداشت: اداره کل دامپزشکی کردستان در طول سال گذشته حدود ۱۵ تقدیرنامه ملی و استانی دریافت کرده است.

وی اضافه کرد: موفقیت‌های مذکور نشان از عملکرد مدیران و کارمندان این مجموعه در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، تجارت خارجی و ... است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور اولویت کار ادارات دامپزشکی را کنترل بیماری‌ها خواند و افزود: اکیپ‌های ویژه‌ای باید تنها به امر نظارت بر واحد‌های مرغداری و ... بپردازند.

رفیعی پور بیان کرد: بی شک اگر بیماری شیوع پیدا کند کار و زحمات کارکنان دامپزشکی چندین برابر خواهد شد بنابراین باید توجه ویژه‌ای به امر نظارت و کنترل داشته باشند.

وی بر استفاده مطلوب از زمان در بازدید‌ها تاکید کرد و افزود: سال گذشته بیشترین درگیری و کانون بیماری در آذربایجان شرقی بوده به گونه‌ای که ۱۰۰ درصد مرغ‌های تخم گذار در این استان معدوم شد.

وی با بیان اینکه اداره کل دامپزشکی کردستان در کنترل بیماری‌ها موفق عمل کرده استان، ادامه داد: بهترین کار، اقداماتی است که در کردستان انجام شد و می‌طلبد که استمرار داشته باشد و دیگر استان‌ها هم باید همین کار‌ها را انجام دهند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با تاکید بر اینکه دامپزشکی از حوزه مظلومیت باید خارج شود، گفت: باید تلاش‌ها و رسالت و خدمات این مجموعه به آحاد مردم اطلاع رسانی شود که خوشبختانه رسانه‌ها در این راستا با ما همکاری می‌کنند.

رفیعی پور با اشاره به اینکه تنها دامپزشکی متولی ممانعت از ایجاد بیماری و کنترل آن نیست، اظهارداشت: تمامی اعضاو دستگاه‌های ذیربط باید گزارشی از فعالیت‌های خود را در اختیار دامپزشکی قرار دهند تا پرسنل این مجموعه هم بتوانند رسالت خود را به نحو احسن انجام دهند.

وی اضافه کرد: قطعا کوتاهی هر کدام از مسئولان دستگاه‌های ذیربط موجب ایجاد بستر بیماری و شیوع آن خواهد شد که در این صورت کنترل بیماری کار بسیار سختی خواهد بود.

وی عنوان کرد: هر کدام از مسئولانی که در رسالت خود در ارتباط همکاری با دامپزشکی کوتاهی کردند مدیرکل دامپزشکی استان موظف است خبرنگاران را در جریان قرار دهد چراکه دامپزشکی با جان و مال مردم سروکار دارد.

 

انتهای پیام/پ

رییس سازمان دامپزشکی کشور در سنندج

برچسب ها: دامپزشکی ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.