پیش بینی می شود 200 هزار تن گندم از حدود 38 هزار هکتار از اراضی کشاورزی جنوب استان برداشت شود.

نژاد بیگلری، مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم به صورت پیش خرید از ابتدای خرید اولین گندم کشور در سال جدید از قلعه گنج، شهر اقتصاد مقاومتی، آغاز شده است، گفت: خرید تضمینی گندم استان تا پایان آبان ادامه خواهد داشت.

نژاد بیگلری افزود: اولین خرید تضمینی مربوط به محصول گندم منطقه چاه داد خدای شهرستان قلعه گنج است که دیروز در سیلوی شهید صدوقی جیرفت تخلیه شد.

وی تصریح کرد: با توجه به ابلاغ نشدن قیمت جدید برای خرید گندم تضمینی، فعلاً هر کیلوگرم گندم معمولی به قیمت هزار و 300  تومان و هر کیلو گرم گندم درم به قیمت هزار و  330 تومان خریداری می شود و در صورت افزایش قیمت تفاوت آن به کشاورزان پرداخت می شود.

نژاد بیگلری یادآور شد: مبلغ طلب کشاورزان ظرف 24 ساعت پرداخت می شود.

وی درباره راه اندازی نشدن سیلوی 50 هزار تنی سیرجان که حدود یک و نیم سال پیش افتتاح شد هم گفت: مبلغ بدهی این سیلو بابت خرید زمین سه میلیارد تومان است که به زودي تسویه و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

برداشت گندم در مناطق گرمسیری از 15فروردین آغاز و تا پایان اردیبهشت و برداشت گندم از مناطق سردسیری از خرداد آغاز و تا پایان تیر ادامه دارد.

انتهای پیام/ب

خرید تضمینی گندم کشور از قلعه گنج 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.