مدیرکل روستایی استانداری گلستان گفت: ۳۳ جشنواره فرهنگ و اقتصاد روستا از چهارم فروردین تا دوازده فروردین در گلستان برگزار شده و خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ نصیبی مدیرکل روستایی گلستان در حاشیه جشن فرهنگ و اقتصاد روستا در روستای سوار وسط بخش پیشکمر کلاله گفت: اهداف این جشنواره‌ها، افزایش همدلی و همیاری بین روستاییان، افزایش نشاط اجتماعی، حفظ و احیای میراث معنوی ریشه دار روستا‌های استان، همچنین معرفی ظرفیت‌های اقتصادی روستا، است.

محمد حمیدی فرماندار کلاله نیز گفت: احیای فرهنگ و هنر بومی محلی را در جشنواره‌های فرهنگ و اقتصاد روستا دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: می‌توانیم با نمایش توانمندی‌های مردم روستا در توسعه صنعت گردشگری و پویایی در اقتصاد خانواده‌های روستایی حمایت کنیم.

حمیدی افزود: توجه به تولیدات و عرضه آن برای تقویت معیشت و کمک به درآمد خانواده نیز اشتغال در اینگونه همایش‌های شادی بخش موثر است.

حمید زاده بخشدار پیشکمر نیز گفت: شناسایی و معرفی توانمندی‌های مردم روستا در معرفی فرهنگ، آداب، سنن و قابلیت‌های اقتصادی، احیا و معرفی هنر‌های مردمی، صنایع دستی، با ایجاد بستری شادی بخش در طبیعت زیبای نوروزو بهار را دنبال کردیم.

جشن پر شور فرهنگ و اقتصاد روستا در پای ارتفاعات شرقی البرز، در مرتع سرسبز و زیبای روستای سواروسط بخش پیشکمر کلاله با برگزاری مسابقات ورزشی کشتی سنتی گورش، والیبال، طناب کشی، موسیقی مخلی، ذکرخنجر، جشنواره غذای بومی محلی زنان روستایی و برپایی غرفه‌هایی از توانمندی‌های تولیدی آهنگری، قالی بافی، نمد مالی، جارو بافی، خراطی برپا شد.

انتهای پیام/م
 

۳۳ جشنواره در روستا‌های گلستان برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار