نهاد حامی مالکیت اسلحه در آمریکا اذعان کرده است از جانب کشورهای خارجی کمک‌های مالی دریافت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سی بی اس نیوز، انجمن ملی سلاح آمریکا در نامه‌ای به اعضای دموکرات کمیته مالی مجلس نمایندگان سنا اعلام کرده است از کشور‌های خارجی نیز کمک‌های مالی دریافت کرده است. با این حال، این سازمان که از مالکیت اسلحه برای شهروندان آمریکایی دفاع می‌کند متذکر شده است که از این مبالغ برای تبلیغات انتخاباتی در آمریکا استفاده نشده است و تنها در چارچوب قانون این سرمایه‌ها را هزینه کرده است.

در پی حادثه خونین تیراندازی در پارکلند فلوریدا و واکنش این نهاد به آن، انجمن ملی سلاح آمریکا با انتقادات شدیدی مواجه شد. همچنین گزارش جدیدی منتشر شده است که ادعا می‌کند پلیس فدرال آمریکا درباره احتمال واریز مبالغ بسیاری از جانب یک بانکدار روس به انجمن ملی سلاح برای کمک به ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تحقیقاتی انجام داده است.

انجمن ملی سلاح همچنین اذعان کرده است از آنجا که ردیابی تمام دارایی‌های این سازمان امر دشواری است، این نهاد اجازه داده است این مبالغ بین موسسات خود به طور آزادانه گردش کند.

سی بی اس نیوز همچنین گزارش داد در اسناد مالیاتی انجمن ملی سلاح، این نهاد به پرسش‌هایی مبنی بر اینکه آیا درآمد‌ها و یا هزینه‌هایی بیش از ۱۰ هزار دلار از فعالیت‌هایی خارج از آمریکا کسب می‌کند و آیا سرمایه‌گذاری‌های خارجی به ارزش بیش از ۱۰۰ هزار دلار دریافت می‌کند، پاسخ مثبت داده است.

این نهاد همچنین درباره سفر برخی از اعضای خود به مسکو در سال ۲۰۱۵ که طی آن مبالغی دریافت کرده، پاسخ داد. مشاور حقوقی انجمن ملی سلاح از این سفر دفاع و ادعا کرد یکی از اعضای این نهاد به طور شخصی به روسیه سفر کرده است و در این انجمن تنها مقامی افتخاری دارد.

با این حال، سناتور‌های دموکرات در کمیته مالی سنای آمریکا پاسخ‌های وی را کافی ندانسته‌اند. یکی از اعضای این کمیته در نامه‌ای به مشاور حقوقی انجمن ملی سلاح خواستار ارائه اطلاعات درباره تمامی کمک‌های مالی کشور‌های خارجی در ۳ سال گذشته به این نهاد شد. وی همچنین از این انجمن درباره احتمال عضویت اتباع روس در برنامه‌های کمک مالی خود پرسش‌هایی بیان کرده است.

انتهای پیام/

انجمن ملی سلاح آمریکا به دریافت کمک مالی از کشورهای خارجی اذعان کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار