روزنامه واشنگتن‌پست حمایت رئیس‌جمهور آمریکا از مسلح کردن معلمان و مخالفت او با مقررات کنترل سلاح را نشان‌دهنده ترس او از انجمن ملی سلاح دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت: بار دیگر ترامپ با بزدلی، بی‌منطقی و به شکلی احمقانه در موضوع سلاح و نگهداری سلاح در این کشور از سوی شهروندان عقب‌نشینی کرد. البته کسی انتظار موضعی دیگر به جز این را از وی نداشت. باید همگی سخنان ترامپ را بعد از تیراندازی در منطقه پارک لند فلوریدا که بر لزوم اقدامات اضطراری و موثر در بخش کنترل سلاح در آمریکا تاکید کرده بود فراموش کنند. موضعی که اکنون ترامپ اتخاذ کرده است بی تردید به تشدید خشونت‌های ناشی از به کارگیری سلاح در مدارس آمریکا منجر خواهد شد. برای اصلاح چنین اقدام کاملا اشتباهی تلاش سخت و تمرکز زیادی ضروری است.

نویسنده این گزارش در ادامه نوشت: من مطمئن هستم که ترامپ قصد دارد معلمان آمریکایی را که در حوزه آموزشی خود تخصص بالایی دارند به سلاح‌های مخفی مجهز کند. کسانی که تصور می‌کنند این بدترین ایده در طول تاریخ نیست باید بررسی‌هایی انجام دهند. تصور کنید که در هر کدام از کلاس‌های ابتدایی، متوسطه و راهنمایی در مناطق آمریکا یک اسلحه آماده به شلیک وجود داشته باشد. تصور کنید که اگر این سلاح‌ها به اشتباهی مورد استفاده قرار بگیرند چه اتفاقات دردناکی به وقوع خواهد پیوست.

در ادامه این مطلب آمده است: حمایت ترامپ از مسلح کردن معلمان مدارس آمریکا و مخالفت وی با مقررات کنترل سلاح نشان دهنده عقب‌نشینی بزدلانه وی در برابر انجمن ملی سلاح در این کشور است. ترامپ در نشستی که با نمایندگان کنگره درباره خشونت‌های ناشی از بکارگیری سلاح برگزار کرد و بخش‌هایی از این نشست هم در شبکه‌های تلویزیونی پخش شد ترامپ جمهوری‌خواهان را متهم کرد که از انجمن ملی سلاح در آمریکا می‌ترسند؛ اما خود ترامپ فردی است که به نفع لابی حامیان سلاح در آمریکا حرکت می‌کند.

ترامپ روز دوشنبه در پیامی در توییتر خود تلاش کرد از عقب‌نشینی خود در موضوع کنترل سلاح دفاع کند. وی نوشت: اگر بر اساس قانون نباید مدارس محل وقوع خشونت باشند و نباید سلاح وارد مدارس بشود، اما خشونت‌ها و خطرات ما را وادار می‌کنند که اجازه دهیم به مدارس سلاح وارد بشود. تقریبا همه تیراندازی‌ها در مدارس آمریکا در مناطق عاری از خشونت به وقوع پیوسته است.

واشنگتن پست در اینباره نوشت: تنها افراد ترسو هستند که به مرحله‌ای می‌رسند که هیچ امکان پیشگیری وجود ندارد.

بسیار احمقانه است که فکر کنیم ترس از کشته شدن از سوی یک معلم مسلح باعث خواهد شد که عوامل کشتار‌ها در مدارس آمریکا از ارتکاب جنایت و کشتار‌های جمعی در این مراکز خودداری کنند. یکی از عواقب قطعی مسلح کردن معلمان به سلاح در مدارس آمریکا این است که افراد مسلحی که با هدف کشتار وارد مدارس آمریکا می‌شوند ابتدا معلمان مسلح شده را هدف قرار خواهند داد. ترامپ به شکلی کورکورانه از انجمن ملی سلاح در این کشور تبعیت می‌کند که شعار آن «مرد خوب سلاح دارد» است. انجمن ملی سلاح در آمریکا تصور می‌کند که بهترین راهکار برای مقابله با کشتار‌ها در این کشور این است که هر کسی سلاح به همراه داشته باشد. اما واقعیت به جز این است.

نویسنده گزارش روزنامه واشنگتن پست افزود ایده‌ای که بر اساس آن گفته می‌شود معلمان مجهز به سلاح می‌توانند در برابر این عوامل بالقوه و احتمالی برای ارتکاب تیراندازی در مدارس و کلاس‌های درس به سرعت و دقت وارد عمل شوند و حتی بهتر از نیرو‌های امنیتی آموزش دیده در این حوزه عمل کنند، ایده‌ای مزخرف و خنده‌آور است. در هنگام درگیری‌ها و تیراندازی‌ها حتی نیرو‌های پلیس کلان شهر‌ها که معمولا بطور مداوم توان تسلیحاتی آن‌ها آزموده می‌شود در هنگام مواجهه با عوامل تیراندازی بیش از آن که دقت عمل داشته باشند در هدف قراردادن عوامل تیراندازی‌ها و خشونت‌ها دچار اشتباه می‌شوند.

در ادامه این مطلب درباره پیامدهای وجود سلاح در دست معلمان آمده است: در مواردی ممکن است دانش‌آموزان دبیرستان‌ها غیرقابل کنترل بشوند. آیا ممکن است معلمان برای ایجاد نظم در این بخش ناچار شوند با سلاح دانش آموزان را مرعوب کنند. اگر معلمی بخواهد دست به این اقدام بزند چه اتفاقی به وقوع خواهد پیوست. عواقب بسیار خطرناک این ایده باعث می‌شود نتوان از آن برای کنترل خشونت‌های ناشی از بکارگیری سلاح در آمریکا استفاده کرد.

بنظر می‌رسد ترامپ به شدت در برابر انجمن ملی سلاح در آمریکا مرعوب شده است و نمی‌تواند درباره عواقب طرح خود مبنی بر مسلح کردن معلمان مدارس آمریکا به درستی فکر کند. ترامپ حتی از ایده افزایش سن خریداران سلاح از هجده سال به بیست و یک سال که اخیرا در ایالت فلوریدا اعمال شده است حمایت نمی‌کند. البته پیش از این گفته بود از این ایده حمایت می‌کند، اما زمانی که انجمن ملی سلاح با این ایده مخالفت کرد ترامپ هم دست از حمایت این ایده برداشت.

نویسنده گزارش روزنامه واشنگتن پست در پایان گزارش خود نوشته است: تشکیل کمیسیون امنیت مدارس به ریاست وزیر بی کفایت آموزش و پرورش همانند آن است که این موضوع را به دسته‌ای از افراد بی کفایت واگذار کنید. تشدید جزئی بررسی پیشینه خریداران سلاح قبل از فروش سلاح به آن‌ها و ممنوعیت فروش خشاب فشنگ به افراد تحول خوبی در مسیر کاهش خشونت‌های ناشی از به کارگیری سلاح در آمریکا بود. اما دانش‌آموزان آمریکایی با نهایت تاسف باید بپذیرند که ترامپ به علت آن که به شدت ترسیده است این اقدامات را ادامه نمی‌دهد.

انتهای پیام/

گزارش واشنگتن‌پست از ترس ترامپ از انجمن ملی سلاح آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار