نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی راه‌اندازی کمپین نه به تقاضا فزاینده خرید ارز در کشور را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،علی محمد شاعری نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: شاید دولت به تنهایی توان کنترل بازار ارز را نداشته باشد و مردم، فعالان اجتماعی، هنرمندان صاحب نام و تاثیرگذار، اصحاب رسانه و شبکه‌های مجازی باید به کمک دولت بیایند تا آرامش در بازار ارز حاکم شود.

عضو مجمع نمایندگان مازندران درباره افزایش قیمت ارز در کشور گفت: بانک مرکزی علی‌رغم وعده‌هایی که داده بود در عمل نتوانست بازار ارز و سکه را کنترل کند.

شاعری با ابراز تاسف از کنترل نشدن بازار ارز از سوی بانک مرکزی گفت: افزایش بی‌رویه قیمت ارز نوروز امسال بیانگر بی‌برنامگی دولت برای تنظیم بازار ارز و حمایت از تولید داخل است.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شوری اسلامی اظهار کرد: به هر میزان قیمت ارز افزایش پیدا کند ارزش پول ملی کاهش می‌یابد که این امر باعث رونق بازار‌های خارجی و ضربه به اقتصاد و کالای ایرانی می‌شود.

این مسئول با توصیه به اینکه در این شرایط حساس بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و دارایی به وظیفه قانونی و اجتماعی خود باید عمل کنند، افزود: بانک مرکزی و وزارت اقتصادی و دارایی باید متناسب با تقاضای کشور ارز را با قیمت مناسب در بازار و شبکه‌های مطمئن و صرافی‌ها به صورت قانونی عرضه کنند تا بازار کاذب در داخل کشور ایجاد نشود.

شاعری ارزش پول ملی را هویت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دانست و افزود: در شرایطی که دشمن سعی در فشار اقتصادی دارد باید هوشیارانه عمل کرد و تقاضای غیرضروری درخصوص سکه و ارز را کاهش داد.

این عضو خانه ملت با بیان اینکه آمریکا قصد ایجاد جنگ اقتصادی علیه ایران و چانه زدن بر سر مفاد برجام را دارد، افزود: باید با تشکیل کمپین‌های خودجوش برای نخریدن ارز غیرضروری و عدم سرمایه‌گذاری در این بخش و هدایت نقدینگی کشور به سمت تولید و حمایت از کالای ایرانی توطئه کشور‌های زیاده‌خواه را خنثی کرد.

شاعری ادامه داد: آمریکا قصد دارد با اهرم‌های اقتصادی و جنگ روانی در جامعه تقاضا‌های کاذب ایجاد کند و باید مراقب بود تا در زمین کشور‌های استکباری بازی نکنیم.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت باید کارآمدی خود را با سازوکار‌های لازم و اقدامات موثر علمی و عملی در تنظیم بازار ارز نشان دهد و جلوی افزایش بی‌رویه ارز را بگیرد.

انتهای پیام/ک


راه اندازی کمپین، راهکاری برای کاهش تقاضا فزاینده خرید ارز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار