نشریه چینی از تلاش‌های این کشور در تهیه فهرستی از تعرفه‌های تلافی جویانه علیه آمریکا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از گلوبال تایمز، چین در حال آماده کردن فهرستی از تعرفه‌ها علیه صادرات آمریکا به چین است تا اقدام مشابه آمریکا را علیه این کشور تلافی کند.
این فهرست تعداد زیادی از صادرات عمده آمریکا را به چین شامل خواهد شد.

تنش‌های تجاری میان دو کشور هفته قبل و پس از آن شدت گرفت که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با اعمال تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم، طرح‌هایی را برای اعمال تعرفه‌هایی به ارزش شصت میلیارد دلار روی کالا‌های چینی اعلام کرد.
بازار‌ها در شرایط کنونی در انتظار اقدام آمریکا به انتشار فهرست محصولات چینی هستند که هدف تعرفه‌های مضاعف جدید آمریکا قرار خواهند گرفت. اعمال این تعرفه‌های جدید بعد از آن صورت می‌گیرد که تحقیقات آمریکایی‌ها، چین را به سرقت حق مالکیت معنوی و نیز تجارت ناعادلانه متهم کرد.

روزنامه گلوبال تایمز در سرمقاله خود نوشت: «فهرست آمریکایی‌ها در مقایسه با فهرست چین، بیشتر از چین به خود آمریکا لطمه می‌زند. هر چه این اقدام، شدیدتر باشد، تاثیر آن روی آمریکا نیز بیشتر خواهد شد.»
این روزنامه افزود: «این ضربه‌ای سنگین به واشنگتن که به دنبال جنگ تجاری است وارد خواهد کرد و باعث خواهد شد آمریکا هزینه سنگینی بابت سیاست تجاری افراطی خود در قبال چین بپردازد.»

گلوبال تایمز نوشت اینکه آمریکا تصور کند چین با درخواست‌های غیرمنطقی واشنگتن موافقت خواهد کرد بسیار ساده انگارانه است، زیرا اقتصاد چین، قوی و باثبات است و توانسته است «فشار‌های دولت‌های پیشین آمریکا را تحمل کند.»

روزنامه گلوبال تایمز در اختیار روزنامه رسمی حزب حاکم کمونیست چین یعنی روزنامه خلق است با این حال، موضع این روزنامه ضرورتا با سیاست‌های دولت چین یکی نیست.

انتهای پیام/

چین در حال تهیه فهرستی از تعرفه‌های تلافی جویانه علیه آمریکاست

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار