وزارت امور خارجه چین اعلام کرد آمریکا از امنیت ملی به عنوان بهانه‌ای برای مقصر قلمداد کردن پکن استفاده می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه اعلام کرد آمریکا باید از استفاده از موضوع امنیت ملی به عنوان بهانه‌ای برای مقصر قلمداد کردن پکن دست بردارد.

 هوآ چونینگ خاطر نشان کرد فولاد چین فقط کمتر از سه درصد کل واردات فولاد آمریکا را شامل می‌شود. او با اعلام این مطلب، تاکید کرد امنیت ملی فقط یک بهانه است.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: «درک این که چنین میزان اندکی بتواند تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا باشد، دشوار است. همچنین، متاسفانه مشروعیت بسیاری از دیگر اقداماتی که آمریکا به بهانه امنیت ملی اتخاذ کرده است یا قصد دارد اتخاذ کند، به سختی قابل توجیه است».

او تاکید کرد چین هیچ شرکت خارجی را وادار به انتقال فناوری نمی‌کند و برای حفاظت از حقوق مالکیت معنوی بیشتر تلاش خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین این سخنان را در یک کنفرانس خبری بیان کرد. این  اظهارات در واکنش به نگرانی‌های آمریکا درباره استفاده دولت و شرکت‌های چینی از سرمایه گذاری خارجی به منظور دستیابی به فناوری‌های حساس که در نهایت به شرکت‌های آمریکا لطمه می‌زند و امنیت ملی این کشور را تهدید می‌کند، بیان شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار