مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی از بازدید ۷ هزارو ۵۰۰ گردشگر از موزه‌های استان مرکزی خبر داد.

بازدید ۷ هزارو ۵۰۰ گردشگر از موزه‌های استان مرکزی

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  سید محمد حسینی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: درنیمه اول نوروز ۹۷ تعداد ۷ هزارو ۵۰۰ گردشگر از موزه‌های استان مرکزی در تمامی شهرستان‌ها بازدید کردند.

حسینی افزود: سهم بازدید گردشگران خارجی از موزه‌های استان مرکزی هم به تعداد ۲۴۷ بازدید رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته درصد افزایش دارد.

وی اضافه کرد: در بازدید‌های نیمه اول نوروز امسال سهم موزه حمام چهار فصل اراک از تمامی موزه‌های استان بیشتر بوده و پس از آن موزه‌های سالار محتشم شهرستان خمین و موزه مفاخر شهرستان اراک در رتبه‌های دوم و سوم بازدید قرار گرفته اند.

افزایش ۱۰۰ درصدی بازدید از موزه‌های استان مرکزی درنیمه اول نوروز

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی ادامه داد: در کل تعداد بازدید گردشگران نیمه اول نوروز نسبت به زمان مشابه سال پیش ۳۷۶۶ نفر و بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته که این روند نوید بخش اقبال روز افزون گردشگران به بازدید از موزه‌ها و همچنین وضعیت مطلوب موزه‌ها از لحاظ آثار به نمایش در آمده و نوع راهنمایی همکاران ما در اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی است.

وی بیان کرد: موزه‌های استان مرکزی با تنوع خوبی که از لحاظ مکان به نمایش درآمدن آثار و همچنین آثار مهم تاریخی با قدمتی از ۷ هزار سال پیش تا دوران معاصر توانایی اقناع تمامی سلیقه‌های گردشگران را در بازدید دارا هستند و امیدواریم با روند در پیش گرفته شده در راستای بهتر شدن شیوه‌های نمایش آثار و فضا سازی موزه‌ها در این زمینه همچنان پیشرفت حائز اهمیتی داشته باشیم.

انتهای پیام / ج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.