وزیر دفاع آمریکا در جمع خبرنگاران گفت راهنمایی‌هایی که روسیه به نیروهای حامی دولت سوریه داد مانع درگیری با نیروهای ائتلاف در دیرالزور شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا به خبرنگاران گفت که راهنمایی‌هایی که روسیه به نیروهای حامی دولت سوریه داده به جلوگیری از درگیری با نیروهای ائتلاف در نزدیکی دیرالزور در هفته گذشته کمک کرده است.

متیس روز سه‌شنبه در این باره تصریح کرد: «احتمال وقوع درگیری در سوریه با کمک راهنمایی‌های روسیه کاهش یافته است.»

متیس ادعا کرد که نیروهای وابسته به روسیه در هفته گذشته از مرز منطقه کاهش تنش عبور کردند و به مواضع ائتلاف آمریکایی و نیروهای متحد آن نزدیک شده‌اند. با این حال، وی گفت پس از انجام مذاکرات مبنی بر کاهش تنش میان مقامات آمریکایی و همتایان روس آن‌ها، هر دو طرف از مواضع خود عقب نشینی کردند.

متیس گفت: «این مسئله با استفاده از خط ارتباطی کاهش تنش حل و فصل شد.»

روز ۲۳ مارس یک منبع آگاه به اسپوتنیک گفت که نیرو‌های آمریکایی برای گفتگو درباره افزایش حضور نظامی نیرو‌های حامی دولت سوریه در نزدیکی یک پایگاه نظامی متعلق به ائتلاف آمریکایی در نزدیکی دیرالزور با همتایان روس خود ارتباط برقرار کردند.

گفتنی است، ائتلاف آمریکایی که بیش از ۷۰ کشور اعضای آن را تشکیل می‌دهند در عراق و سوریه علیه گروه تروریستی داعش به حملاتی دست زده است. حملات ائتلاف آمریکایی در عراق با همکاری مقامات بغداد انجام می‌شود. با این حال، دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، و شورای امنیت سازمان ملل متحد مجوزی برای انجام عملیات این ائتلاف در سوریه صادر نکرده‌اند.

انتهای پیام/

اظهارات متیس درباره راهنمایی‌های روسیه در جلوگیری از درگیری میان نیرو‌های ائتلاف و نیرو‌های حامی دولت سوریه

برچسب ها: آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار