روستای سنرد شهرستان گرمسار به زودی به مقصد گردشگری و الگوی احیای روستایی با مشارکت جامعه محلی تبدیل می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد جهانشاهی سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان در بازدید از نحوه ارائه خدمات نوروزی در شهرستان‌های گرمسار و آرادان و در حاشیه بازدید از روستای سنرد گفت : این روستا نمونه خوبی از احیاى بافت های روستایی با مشارکت جامعه محلی است.

وی با اشاره به اینکه روستائيان سنرد دو سال پيش به اين روستا بازگشتند و خانه های قديمی خود را مرمت كردند و دوباره زندگی در اين روستا جاری شده است، گفت: تلاش می کنیم این الگوی مناسب را در سطح استان اشاعه دهیم.

جهانشاهی افزود: درک ارزش‌های محیطی و هویت کالبدی و تلاش دو نسل از اهالی، باعث باز زنده‌سازی روستا و جاری شدن زندگی در آن شده است.

وی با بیان اینکه سنرد قابلیت الگوسازی دارد و در آینده مقصدی برای بسیاری از گردشگران خواهد بود، گفت: تغییر کالبدی بافت‌های روستایی ، استحاله فرهنگی و اجتماعی و تبدیل روستاها به فضاهای بی‌هویت یکی از مهم ترین چالش‌هایی است که حیات روستایی را تهدید می‌کند.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با تاکید بر اینکه بافت‌های تاریخی و روستایی ، آینده گردشگری کشور هستند، افزود: استان سمنان نیز به واسطه شرایط اقلیمی متنوع، روستاها و آبادی‌های متنوعی دارد که در برگیرنده فرهنگ روستایی و عشایری قابل توجهی هستند.

وی خواستار مشارکت تمامی نهادها باید برای حفاظت و حیات پایدار روستاها با کمک اهالی و جوامع محلی شد و گفت: بخش زیادی از اهداف این اداره کل به ویژه در بحث اشتغال و توسعه متوازن استان، بر مبنای توسعه گردشگری روستایی برنامه ریزی شده است.

جهانشاهی با قدردانی از توجه اهالی به مرمت و باز زنده سازی این روستا، گفت: این اداره کل نیز در مرمت و احیای روستای سنرد مشارکت می‌کند.

گفتنی است ، روستای سنرد در ۶ کیلومتری جنوب گرمسار واقع شده است و این روستا سال‌ها رها و خالی از سکنه شده بود و مدتی است که با همت اهالی، در حال مرمت و احیاست.

انتهای پیام / ه

روستای سنرد گرمسار به الگوی احیای روستایی تبدیل می‌شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.