وزیر دفاع رژیم صهیونیستی از افزایش کمک‌های مالی آمریکا برای تقویت توان موشکی اسرائیل خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از میدل ایست مانیتور، «آویگدور لیبرمن» وزیر دفاع رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کنگره آمریکا  لایحه‌ای را به تصویب رسانده که بر اساس آن  بزرگترین کمک مالی-دفاعی به  رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۸۴ رقم خورده است.

لیبرمن در یک پیام توییتری نوشت: «من با خوشحالی اعلام می‌کنم کنگره آمریکا در کمک مالی به تقویت توان موشکی اسرائیل رکورد جدیدی از خود به جای گذاشت؛  ۷۰۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸، ما به توسعه سامانه‌های دفاع موشکی خود ادامه خواهیم داد.»

رسانه‌های آمریکایی نیز از تصویب کمک مالی ۷۰۵.۸ میلیون دلاری آمریکا برای توسعه برنامه‌های موشکی رژیم صهیونیستی در کنگره این کشور خبر دادند. این میزان کمک مالی سالانه نسبت به سال گذشته ۱۰۵ میلیون دلار افزایش داشته است.

لیبرمن در ادامه با قدردانی از آمریکا این کشور را بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی خواند و اعلام کرد:  واشنگتن ۶.۵ میلیارد دلار برای دفاع از حریم هوایی رژیم صهیونیستی سرمایه گذاری کرده است.

در سال ۲۰۱۶، آمریکا یک مجموعه کمک مالی ۱۰ ساله برای اسرائیل را به تصویب رساند که ارزش آن ۳۸ میلیارد دلار اعلام شد. این کمک مالی بالاترین میزان در مقایسه با ادوار گذشته بود. براساس گزارش «کریستین ساینس مانیتور»، رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۷۳ تا ۲۰۰۲ حدود ۱.۶ هزار میلیارد دلار برای آمریکا هزینه داشته است.

انتهای پیام/

حمایت مالی چشمگیر آمریکا برای تقویت توان موشکی رژیم صهیونیستی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار