مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از مرکز پرورش و نگهداری تمساح پوزه کوتاه «گاندو» بازدید کردند.

نیره پورملائی مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از مرکز پرورش و نگهداری تمساح پوزه کوتاه «گاندو» بازدید کردند.

وی با اشاره به اینکه مرکز نگهداری و پرورش تمساح پوزه کوتاه در نزدیکی شهرستان چابهار و از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است، افزود: ناحیه گردشگری تمساح پوزه کوتاه در جنوب سیستان و بلوچستان که در زبان بلوچی «گاندو» نامیده می‌شود در مناطقی همچون «باهوکلات» و رودخانه «سرباز» مجموعه‌ای جاذب در حیات وحش ایران به وجود آورده که علاوه بر همزیستی مسالمت آمیز تمساح‌ها با مردمان این منطقه همه ساله تعداد بسیاری از مسافران را به خود جذب می‌کند.

نیره پورملائی ادامه داد: این مرکز توسط اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان به منظور نگهداری، پرورش و تحقیق در خصوص اینگونه منحصر بفرد در حیات وحش ایران ایجاد و راه اندازی شده است.

انتهای پیام/ع

سرباز میزبان مسافران نوروزی 

برچسب ها: نوروز ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.