یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید داربست‌های نانوفیبری شده است که این داربست‌ها کمک می‌کنند، بافت آسیب دیده پوستی ترمیم شود.

تاثر روغن شترمرغ و پوشش‌های نانویی برای ترمیم انواع زخم‌هابه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اختراعات روزمره جوانان نخبه در شرکت‌های دانش‌بنیان و طرح‌های مبتنی بر دانش است که رشد و پیشرفت کشور را رقم می‌زند.

باشگاه خبرنگاران جوان، در نظر دارد تا محصولات دانش بنیان را که این شرکت‌ها تولید می‌کنند، معرفی کند.

یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید داربست‌های نانوفیبری شده است که این داربست‌ها کمک می‌کنند، بافت آسیب دیده پوستی ترمیم شود.

مدیر این شرکت دانش بنیان در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته از عصاره گیاهان برای بهبود زخم استفاده می‌کردند، گفت: امروزه عصاره‌های حیوانی جایگزین عصاره‌های گیاهی شده‌اند و از آنجایی که روغن شترمرغ دارای ویژگی‌های ضدباکتری، ضدالتهاب و ضددرد است در این پوشش نانویی ما از عصاره حیوانی استفاده کردیم.

استفاده از داربست های نانو فیبری برای ترمیم زخم

وی در رابطه با داربست‌های نانوفیبری حاوی روغن شترمرغ بیان کرد: این داربست‌های نانوفیبری سلول‌های بنیادی را حمایت می‌کنند و روغن شترمرغی که در آن به کار رفته است با سلول‌های بنیادی برای مهندسی زیستی پوست و پوشاندن زخم‌ها همکاری می‌کند.

مدیر این شرکت دانش بنیان یادآور شد: تاکنون بیش از چهار هزار بیماری که دارای مشکلات پوستی بوده‌اند به کمک روش‌های گوناگون درمان شده‌اند، اما هیچ کدام از آن‌ها رضایت کاملی از ترمیم پوست آسیب دیده خود نداشتند، اما ما موفق به ساخت داربست‌هایی از جنس نانوفیبر شده‌ایم که به کمک روغن شترمرغی که درون آن به کار رفته است به صورت بسیار عالی زخم‌ها را ترمیم می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.