سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: واکنش متقابل مسکو نسبت به اخراج دیپلمات هایش در اروپا و آمریکا جدی‌تر خواهد بود زیرا این اقدام مناسبتی ندارد.

حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اقدام اخیر آمریکا و کشور‌های اروپایی مبنی بر اخراج دیپلمات‌های روسیه در پی مسموم شدن جاسوس انگلیسی اظهار کرد: نزاع میان مسکو و کشور‌های غربی به ویژه اتحادیه اروپا تحت تاثیر مسمومیت این جاسوس انگلیسی نیست بلکه از گذشته تاکنون آنها در سایر تحولات عرصه بین الملل با یکدیگر اختلاف نظر داشته اند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: تنش‌های میان روسیه و کشور‌های اروپایی و واشنگتن ریشه در مسائل خاورمیانه، آسیای صغیر و مشکلات موجود در کره شمالی و چین دارد.

نقوی حسینی با اشاره به اقدام دسته جمعی کشور‌های اروپایی و آمریکا علیه روسیه بیان کرد: این امر نشان دهنده این است علی رغم تهدیدهای گذشته اتحادیه اروپا و ایالات متحده علیه این کشور، آنها در آینده‌ای نزدیک رفتار خصمانه تری را علیه مسکو اعمال خواهند کرد.

نماینده مردم ورامین با بیان اینکه عمل متقابل در حوزه دیپلماتیک حق روسیه است، گفت: مسکو در این زمینه عکس العمل جدی تری را نشان خواهد داد چرا که اقدام جمعی علیه این کشور هیچ مناسبتی ندارد بنابراین روسیه تصمیمات دیگری را اتخاذ می‌کند و افزایش تنش میان اروپا و آمریکا با روسیه دور از انتظار نخواهد بود.

شایان ذکر است در پی ماجرای اخیر مسمومیت جاسوس انگلیسی آمریکا و اروپا بیش از ۱۰۰ دیپلمات روس را اخراج کردند. در این راستا سخنگوی کرملین نیز اعلام کرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور، تصمیم نهایی را درباره پاسخ روسیه اتخاذ خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار