عضو حزب موتلفه گفت: به نظر می‌رسد که اتحادیه اروپا و آمریکا بدون هیچ منطقی اقدام به اخراج سفیران روسی کرده‌اند.

سیدیحمیدرضا ترقی عضو حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره اخراج دیپلمات های روس از اروپا و آمریکا به دلیل به مسمومیت  جاسوسی انگلیسی اظهار کرد: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها همواره اقداماتی را که برای خود مجاز می‌دانند برای کشورهای دیگر مجاز تلقی نمی‌کنند.

وی افزود: به نظر می‌رسد که اتحادیه اروپا و آمریکا بدون هیچ گونه منطقی این موضع را اتخاذ کرده و اقدام به اخراج سفیران روسی کرده‌اند.

ترقی تصریح کرد: وضعیت جاسوسان در تمامی کشورها به لحاظ قانونی مشخص است، طبیعتا هر کشوری باید از منافع خود صیانت کرده و اسرار آن کشور را حفظ کند.

عضو حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: تا به حال مدارکی دال بر اینکه این مسمومیت توسط چه کسی و یا چه کشوری صورت گرفته اثبات و به دادگاه ارائه نشده، لذا به نظر می‌رسد که آمریکا و اروپا به دنبال بهانه‌ای هستند تا روسیه را به دلیل مواضعی که در منطقه اتخاذ کرده تحت فشار قرار دهند.

وی ادامه داد: روسیه در کنار جبهه مقاومت ایستاده و به دلیل آنکه با سیاست‌های آمریکا و اروپا درباره مسائل منطقه مخالف است باعث کاهش نفوذ آمریکا در منطقه شده در نتیجه آنها به دنبال این هستند که به بهانه‌های مختلف به این کشور فشار وارد کنند.

ترقی تاکید کرد: مجموعه این اقدامات سناریوهای از پیش تعیین شده آمریکا و اروپا در جهت سرکوب مخالفین‌شان مانند روسیه و ایران است بنابراین روسیه باید همانند گذشته درباره این مسئله نیز با آنها مقابله به مثل کند و بنده فکر می کنم موضع روسیه ضمن پختگی از اقتدار برخوردار خواهد بود و  واکنشی نسبت به اقدام آنها نشان خواهد داد که موجب پشیمانی اروپا و آمریکا خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، اروپا ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار