استاندار فارس گفت: تمامی دستگاه های اجرایی و آحاد مردم باید در تحقق شعار سال "حمایت از کالای ایرانی" تلاش کنند.

تلاش در تحقق شعار سال حمایت از کالای ایرانیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اسماعیل تبادار استاندار فارس در دیدار نوروزی خود با جمعی از مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی و برخی روسای دانشگاه‌های استان گفت: مدیران و ذیحسابان دستگاه‌های اجرایی موظفند که مصوبه هیات وزیران و بخشنامه وزارت کشور را به فوریت اجرایی کنند.

وی یادآور شد: هیات وزیران در نخستین جلسه خود در سال ۹۷ که یکشنبه پنجم فروردین برگزار شد، خرید کالا‌های خارجی را که مشابه آن در داخل تولید می‌شود برای تمام دستگاه‌های دولتی براساس فهرستی که از این کالا‌ها تهیه شده و به تایید دولت رسیده ممنوع اعلام کرد.

تبادا افزود: وزیر کشور نیز طی بخشنامه‌ای به استانداران و معاونان این وزارتخانه، خرید و مصرف هرگونه کالای خارجی را در این وزارتخانه ممنوع کرد.

استاندار فارس بر ضرورت اقدامات لازم توسط دستگا‌های اجرایی در راستای فرهنگ سازی و اعتماد سازی در بین اقشار مختلف مردم به منظور مصرف کالا‌های تولید داخلی تاکید کرد و اظهار داشت: تولید کنندگان نیز باید متناسب با ذائقه مصرف کننده کالای با کیفیت و مطابق با استاندارد به بازار عرضه کنند و قطعا این امر مهم گسترش زمینه اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و کاهش وابستگی به کالای خارجی را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: استفاده از تولیدات و محصولات دانش بنیان که توسط نخبگان استان تولید می‌شود ملاک ارزیابی دستگاه‌ها بوده و در این خصوص نیز مدیران و ذیحسابان دستگاه‌های اجرایی مصوبه هیئت وزیران و بخشنامه وزارت کشور را به فوریت اجرایی کنند.

تبادار به تراز بالای دانشگاه‌های استان در عرصه ملی اشاره و قابلیت‌ها و ظرفیت‌های آن‌ها را برشمرد و گفت: نقش دانشگاه‌ها باید در توسعه استان پررنگ‌تر شود.

استاندار فارس در ادامه به تغییرات اقلیمی اشاره و بر ضرورت سازگاری با کم آبی اشاره کرد و ادامه داد: برای برون رفت از مشکلات خشکسالی باید تمهیدات لازم اندیشیده شود و پروژه‌ها و برنامه‌های متناسب با شرایط کم ابی در استان تعریف و طراحی نمایند.

تبادار همچنین از مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران خواست که در سال جدید برای شناسایی و رفع مشکلات مردم حضور بیشتری داشته باشند.
انتهای پیام/ر

نقش دانشگاه‌ها در توسعه استان پررنگ‌تر شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار