مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاری های آران و بیدگل گفت: 2 هزار نفر مسافر داخلی و گردشگر خارجی از ابتدای تعطیلات نوروزی 1397 تا کنون از کاروانسرای تاریخی مرنجاب در این شهرستان دیدن کردند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فخرالله قصابی  بیان کرد: آمار اسکان گردشگران در کاروانسرای مرنجاب از ابتدای تعطیلات نوروزی نزدیک به 650 نفر است و بیشترین میهمان را نیز در روز دوم فروردین داشتیم.

وی با اشاره به آغاز عملیات مرمت کاروانسرای مرنجاب افزود: بازسازی اتاق‌های کاروانسرا، راه پله‌ها، بندکشی دیوارها، کف فرش بنا، احیای شترخانه، ساخت سرویس بهداشتی، آشپزخانه، کانال کشی، مرمت پشت بام و مرمت دیواره‌های بیرونی برای ارتقای سطح ارائه خدمات به گردشگران در دستور کار است.

کاروانسرای مرنجاب با 850 متر ارتفاع از سطح آب های آزاد در حاشیه جنوبی دریاچه نمک و با فاصله 50 کیلومتری از شمال شرق آران و بیدگل در مسیر جاده تاریخی ابریشم احداث شده است.

قدمت بنای کاروانسرا به دوره صفویه بازمی گردد و در گذشته های نه چندان دور کاروان‌های مسافر خراسان، اصفهان و ری برای استراحت در مسیر از آن استفاده می کردند.

کاروانسرای تاریخی مرنجاب که در سال 1384 نیز در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده، هم اکنون با 29 اتاق به محلی برای اسکان گردشگران تبدیل شده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.