مدیرکل راه آهن خراسان گفت : در ۱۰ روز ابتدایی سفر‌های نوروزی، با ورود و خروج 980 رام قطار204 هزار و 590 مسافر جابجا شده اند.

ورود و خروج ۹۸۰ رام قطار به مشهدمحمدهادی ضیایی مهر مدیرکل راه آهن خراسان، در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد گفت: 204 هزار و 590 مسافر از ۲۸ شهر استان جابه جا شده اند کهاین جابجایی در مقایسه با مورد مشابه سال گذشته  4/7  دهم درصد رشد داشته و بدون هیچ تاخیر و مشکلی این سفر‌ها محقق شده است.

وی به میانگین عمر ۱۸ ساله ناوگان ریلی استان اشاره کرد و گفت : باتوجه به خروج ۱۵۰ واگن بالای ۴۵ سال از ناوگان ریلی استان، اینک این ناوگان نسبت به سال گذشته که میانگین عمر آن ۲۴ سال بوده، جوانتر شده است.

ضیایی مهر ادامه داد: احداث ۵ نمازخانه در مسیر‌های ریلی این استان از دیگر اقدامات نوروزی امسال بوده که فاصله مسیر‌های ۴۵ کیلومتری اقامه نماز به ۵/۲۲ کیلومترکاهش یافته است.

مدیرکل راه آهن خراسان از راه اندازی نخستین موزه ریلی با بیش از ۳۰۰ قلم از اداوات خطی و قدیمی راه آهن در ایستگاه مشهد خبر داد و گفت : این موزه شامل موزه داخل سالن و باغ موزه در مساحت ۱۰۰۰ متربع است که بازدید از آن برای مردم آزاد است.

انتهای پیام// ف. ح
برچسب ها: نوروز ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار