استاندار سیستان و بلوچستان برای پیگیری مشکلات و خسارت‌های ناشی از خشکسالی در منطقه سیستان دستور صریح داد.

پیگیری مشکلات و خسارت‌های ناشی از خشکسالی سیستان در اولویت باشد به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست مدیریت بحران آب سیستان گفت: موضوع کم آبی در استان یکی از مهمترین مشکلات مردم است که پیگیری و حل این موضوع در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به کاهش نزولات جوی در شمال استان و خسارات وارده ناشی از این بحران به مردم، از مدیران و مسئولان سازمان‌ها و ادارات و بانک‌های عامل خواست نسبت به پیگیری دقیق مشکلات افراد خسارت دیده از خشکسالی در منطقه سیستان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه منطقه و کشور‌های اطراف نیز دچار قهر طبیعت هستند، تصریح کرد: میزان بارش برف و باران در حوزه بالادست رودخانه هیرمند کاهش داشته است که بدلیل عدم آورد آب این رودخانه زراعت مردم سیستان در حال از بین رفتن است به همین سبب دستگاه‌های متولی باید اقدامات حمایتی لازم را از کشاورزان، دامداران و مردم منطقه بصورت جدی در دستور کار خود قرار دهند.

استاندار همچنین به تعامل دولت و مجلس در رفع مشکلات مردم اشاره کرد و آن را عاملی موثر در پیگیری مطالبات مردم استان سیستان و بلوچستان دانست.

محبی در پایان با تشریح وظایف تمامی دستگاه‌های مرتبط با این موضوع، دستورات تخصصی لازم را برای پیگیری مسائل و مشکلات مردم منطقه صادر کرد.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه به کاهش ۹۸ درصدی نزولات جوی در استان اشاره کرد و گفت: بیشترین آسیب از بحران خشکسالی به منطقه سیستان وارد شده که با توجه به کشت اول کشاورزان، ادامه کار با مشکل مواجه شده است.

احمدعلی کیخا افزود: حدود ۸۰ هزار هکتار از زمین‌های منطقه سیستان بخاطر کم آبی و خشکسالی زیر کشت نرفته که نشان دهنده وارد آمدن خسارت به کشاورزان و کاهش درآمد آنان است.

انتهای پبام/گ

رفع مشکلات ناشی از خشکسالی های سیستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار