مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر طول شبکه آبرسانی شهر‌های استان را بیش از ۴ هزار کیلومتر دانست و گفت: برای کاهش هدر رفت آب بیش از یک هزار کیلومتر شبکه آبرسانی استان بوشهر نیاز به نوسازی دارد.

شبکه آبرسانی استان بوشهر نیاز به نوسازی داردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  کیقباد یاکیده صبح امروز در نشست با استاندار بوشهر با اشاره به بحران کم‌آبی در استان اظهار داشت: بارندگی سال آبی جاری نسبت به سال گذشته و نسبت به میانگین دراز مدت کاهش داشته و این کاهش بارندگی نقش مستقیمی در کاهش ذخیره آب سد‌ها و میزان آورد رودخانه‌ها داشته است.

وی با تاکید بر اینکه عمده منابع تامین کننده آب آشامیدنی استان بوشهر در دیگر استان‌ها قرار دارد تاکید کرد: با توجه به تکرار خشکسالی‌های پی درپی و تاثیرگذاری آن تشدید بحران آب، برای مقابله با این بحران راهکار‌های کوتاه مدت طراحی شده است.

مدیرعامل آبفای استان بوشهر با تاکید بر درون‌گرایی در تامین آب آشامیدنی و کشاورزی گفت: مدیریت مصرف از سوی مشترکان مورد توجه و تاکید قرار دارد که امسال با مشارکت فرمانداران، بخشداران، دهیاران و اعضای شورا‌ها فرهنگ مدیریت مصرف در مناطق مختلف عملیاتی می‌شود.

یاکیده جلوگیری از هدر رفت آب را از دیگر راهکار‌های مقابله با کم‌آبی دانست و تصریح کرد: به صورت پایلوت دو شهر کوچک استان با مشارکت وزارت نیرو میزان هدر رفت آب از شبکه آبرسانی به حداقل ممکن کاهش می‌یابد که این مهم در سفر وزیر نیرو به استان در انعقاد تفاهم‌نامه‌ای عملیاتی می‌شود.

وی جداسازی آب فضای سبز از آب آشامیدنی را از دیگر برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: برای تحقق این مهم دستگاه تصفیه خانه کوچک در مناطق مهم نصب و پساب فاضلاب برای تامین آب فضای سبز مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه کاهش بارندگی میزان ذخیره آب در سد‌ها را تحت تاثیر قرار داده است گفت: ذخیره آب در سد‌های کوثر، رئیسعلی دلواری و میزان آورد رودخانه‌ها به شدت کاهش یافته است که باید صرفه‌جویی در مصرف آب مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

یاکیده با تاکید بر ضرورت بازسازی شبکه آبرسانی شهر‌های استان بوشهر بیان کرد: برای کاهش هدر رفت آب از ۴ هزار کیلومتر شبکه آبرسانی استان بوشهر بیش از یک‌هزار کیلومتر آن نیاز به نوسازی دارد.

انتهای پیام/م

۱۰۰۰ کیلومتر شبکه آبرسانی استان نیاز به نوسازی دارد

برچسب ها: بحران آب ، بارش باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.