رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد از مردم خواست در ایام نوروز بخصوص در ۱۳ فروردین ماه (روز طبیعت) حفاظت و حراست از منابع طبیعی را مورد توجه قرار دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حسن خسروانیان رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد امروز دوشنبه در خصوص حفظ و حراست از عرصه‌های ملی (جنگل‌ها و مراتع) بخصوص جلوگیری از حریق اظهار کرد: از دوستداران طبیعت تقاضا داریم در سال جدید نیز همکاری و همیاری خود را در حفظ و حراست از طبیعت و محیط زیست ادامه دهند تا شاهد طبیعتی سبز و خرم در جای جای کشورمان باشیم.

وی به نصب تابلویی بزرگ با عنوان «نگذاریم بمیرد جنگل که جهان خواهد مرد» اشاره کرد و گفت: از مردم، گردشگران و مسافران نوروزی تقاضا داریم در هنگام حضور در جنگل‌ها و مراتع اصول فنی و ایمنی را مدنظر داشته باشند تا آسیبی به این منابع خدادادی وارد نشود.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد با بیان اینکه از ابتدای نوروز تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر وارد شدن خسارت به جنگل‌ها و مراتع نداشته ایم تصریح کرد: شماره تلفن ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع، به عنوان پل ارتباطی آحاد جامعه با یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری است و گزارش هرگونه تخریب، تصرف و آتش سوزی‌های احتمالی در اراضی ملی و جنگل‌ها به یگان حفاظت از طریق این خط ارتباطی امکان پذیر است.

خسروانیان تاکید کرد: مردم در ایام تعطیلات نوروز بخصوص در روز ۱۳ فروردین ماه (روز طبیعت) نسبت به روشن نکردن آتش در مناطق جنگلی و پوشش انبوه، قطع نکردن شاخه‌های درختان و ورود با خودرو در مناطق بکر بدون جاده و نریختن زباله در طبیعت توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: منابع طبیعی و انفال در زمره نعمت‌های بزرگ الهی است تا آدمی در برابر آن‌ها شکرگزار باشد و برای صیانت از آن‌ها بکوشد.

انتهای پیام/ن

حراست از منابع طبیعی مورد توجه گردشگران باشد

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار