عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: حکام سعودی به خوبی می‌دانند که این کشور در حال غرق شدن است.

عربستان در حال غرق شدن است/ تکلیف مجامع بین‌المللی برای قطع هجوم‌های وحشیانه سعودی‌ها به یمنمجتبی ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به فرا رسیدن سالگرد تجاوز وحشیانه عربستان سعودی به یمن، اظهار کرد: حکام سعودی به خوبی می‌دانند که این کشور در حال غرق شدن است، پشتوانه مردمی ندارند و در بین ممالک عربی علیه آنان انزجار مردمی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه حکام عربستان سعودی در این شرایط با چند حربه خودشان را نگه داشته‌اند، گفت: در این اوضاع حکام سعودی به نظام سلطه و آمریکا تکیه کرده‌اند، قدرت سرکوب را در دستور کار خود قرار داده‌اند و از قدرت پول و درآمد‌های کلان نفت بهره می‌گیرند.

دستاویز حکام آل‌سعود برای بقا 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اینکه حکام سعودی ریشه مردمی و ثبات دائمی را احساس نمی‌کنند و برای حفظ بقا و موجودیت‌شان به هر وسیله‌ای دست می‌زنند، تصریح کرد: در این شرایط حکام آل سعود دشمنان موهومی چون یمن را برای خودشان می‌سازند و با همراهی نظام سلطه و آمریکا سعی می‌کنند که این دشمنان موهوم را از بین ببرند.

ذوالنوری با اشاره به اینکه عربستان سعودی پیش از این جنگ سه ساله هم به یمن حمله می‌کرد، متذکر شد: حمله عربستان سعودی در آن برهه در شرایطی بود که منصور هادی حاکم یمن بود و در این کشور وحدت ملی وجود نداشت.

وی ادامه داد: در آن مقطع حاکمان عربستان سعودی، حوثی‌ها را دشمن موهوم خود می‌دانستند و برای درگیری با حوثی‌ها تا عمق یمن با آرایش نظامی حضور پیدا کرده و مردم را سرکوب می‌کردند.

از جبهه محدود حوثی‌ها تا اتحاد سراسری مردم یمن

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اینکه جبهه محدود حوثی‌ها امروز تبدیل به جبهه فراگیر و متحد مردمی در سراسر یمن شده است، گفت: در مقاطعی عربستانی‌ها تلاش کردند با کودتا پیروز شوند که علی عبدالله صالح را وسیله این کار قرار دادند و در نهایت او را هم نفله کردند و کشتند.

ذوالنوری تاکید کرد: همه دیدیم که از طریق کودتا هم نتیجه‌ای عاید عربستانی‌ها نشد و با هوشیاری مردم یمن و نیرو‌های یمنی این توطئه مهم آمریکا و عربستان هم خنثی شد.

نماینده مردم قم یادآور شد: پس از این سه سال حکام سعودی احساس کردند که باید این مشکل را به صورت ریشه‌ای حل کنند و لذا حمله همه جانبه و گسترده به یمن را در دستور کار خود قرار دادند.

تهدید ریاض با موشک‌های دوربرد یمن

ذوالنوری با اشاره به اینکه پیش‌بینی آل‌سعود این بود که طی ۱۵ روز می‌توانند حوثی‌ها را به طور کامل سرکوب کنند، گفت: ما می‌بینیم که پیش‌بینی عربستانی‌ها مبنی بر سرکوب کردن یمنی‌ها در ۱۵ روز، ۳ سال طول کشیده است و امروز موضع عربستانی‌ها ضعیف‌تر است و موضع مردم یمن از حالت ضعیف و انفعالی سه سال گذشته تبدیل به یک موضع منسجم و مقتدری شده است که می‌توانند ریاض و سایر شهر‌های عربستان را با موشک‌های دوربرد خود تهدید کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه امروز ما شاهد پیروزی‌های یمنی‌ها بر عربستان هستیم، اظهار کرد: شب گذشته هم دیدیم که یمنی‌ها مواضع عربستان را موشک‌باران کردند و هر روز که می‌گذرد، انزجار و تنفر نسبت به حکام آل سعود در منطقه بیشتر و جبهه یمنی‌ها منسجم‌تر و قوی‌تر می‌شود.

نماینده مردم قم با تاکید بر اینکه حمله عربستان به یمن منجر به وحدت ملی یمنی‌ها شده است، گفت: امروز کسانی که در مقابل عربستان هستند، تنها حوثی‌ها نیستند بلکه همه مردم یمن هستند و امروز ما کاملا همبستگی، انسجام و یکدلی را در مقابله با عربستان در بین یمنی‌ها شاهد هستیم.

وظیفه سنگین مجامع بین‌المللی در قبال یمن

ذوالنوری با اشاره به اینکه وظیفه مجامع بین‌المللی برای حمایت از یمن در شرایطی که آنان در محاصره‌ عربستانی‌ها قرار گرفته‌اند،  سنگین‌تر شده است، اظهار کرد: میلیون‌ها زن و کودک در یمن به دلایلی چون کمبود غذا، مشکلات درمانی و بیماری‌ها واگیردار که بر اثر نبود بهداشت و درمان به وجود آمده است، در معرض مرگ هستند.

وی با تاکید بر اینکه یمنی‌ها در دفاع از خودشان کم نگذاشته‌اند، اظهار کرد: وظیفه مجامع بین‌المللی این است که از مظلومان دفاع کنند، اما متاسفانه می‌بینیم که به دلیل فشار‌های نظام سلطه، آمریکا و دیگر پشتیبانان عربستان سعودی این حمایت صورت نمی‌گیرد و مردم یمن در معرض آسیب‌های جدی هستند.

ذوالنوری خاطر نشان کرد: تکلیف مجامع بین‌المللی آن است که عربستان سعودی را وادار به قطع بمباران‌ها و هجوم‌های وحشیانه به مردم یمن کنند و از سوی دیگر محاصره مردم یمن را بشکنند تا کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم این کشور برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۰۶ فروردين ۱۳۹۷
خدایا ارزو دارم این جنایتکاران هرچه زودتر نابود شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۰۶ فروردين ۱۳۹۷
خدا کنه هرچه زودتر این سعودی واسرائیل نابود بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۰۶ فروردين ۱۳۹۷
انشالله نابودبشن .انشالله
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۳۳ ۰۶ فروردين ۱۳۹۷
سعودی ها واسرائیل هرچه انشالله محو نابود گردد
آخرین اخبار