عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: مسئولان انگلیسی ضمن عذرخواهی از مردم، باید پاسخگوی تعرض صورت گرفته به سفارت کشورمان باشند.

طیف شیرازی‌ها مصداق شیعه انگلیسی هستند و توسط این کشور حمایت می‌شوندحجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به تعرض صورت گرفته به سفارت کشورمان در انگلیس، اظهار کرد: باید با مسببان این موضوع برخورد جدی شود.

وی افزود: مسئولان امنیتی و پلیس این کشور نسبت به این اتقاق صورت گرفته باید پاسخگو باشند، همچنین باید برای جلوگیری از تکرار این حوادث، جدیدت لازم را به خرج دهند.

ذوالنوری با اشاره به اینکه وقتی یکی از افراد این فرقه در قم دستگیر شد، این طیف و دستگاه حاکمیتی انگلستان از این موضوع عصبانی شدند، تصریح کرد: سربازان حاضر در میدان انگلیس، جریان شیعه انگلیسی است که برای تخریب وحدت مسلمانان، آسیب به نظام جمهوری اسلامی و تحریک جریان اهل سنت، سیاست انگلیسی تفرقه بینداز و حکومت کن را اجرایی می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بیان کرد: انگلیسی‌ها احساس می‌کنند یکی از حلقه‌های توطئه شان فاش شده و مورد برخورد قرار گرفته است، لذا در کشورشان درحال فضاسازی هستند.

ذوالنور گفت: اگر با چنین تعرضی برخورد نشود و امنیت دیپلماتیک سفارت کشومان تامین نبوده و این سفارتخانه مصون نباشد، ممکن است این اتفاق در جای دیگر و حتی برای خود انگلیس هم تکرار شود.

وی تاکید کرد: علت سکوت و عدم جدیت انگلیس نسبت به این موضوع، حمایت و پشتیبانی این کشور از طیف شیرازی( شیعه انگلیسی) است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان کشور انگلیس باید رسما از ملت و دولت ایران عذرخواهی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار