معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان شرقی با تأکید بر ضرورت داشتن نگاه چندبعدی به شعار 'حمایت از کالای ایرانی' و آسیب شناسی تولید داخلی گفت: نباید از نقش مهم تولیدکنندگان در این زمینه غافل شد.

تولید داخلی از ضرورت های تحقق شعار سال استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛علی جهانگیری  معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان شرقی ،با بیان اینکه باید درصدد این باشیم که بدانیم چرا مصرف‌ کننده تمایل به مصرف کالای خارجی دارند، ادامه داد: کیفیت و قیمت، اصلی‌ترین مؤلفه برای مصرف کنندگان است در انتخاب بین تولید داخلی و کالای خارجی است.


وی بازاریابی را حلقه گم‌شده تولید کشور دانست و افزود: همچنین نحوه عرضه و معرفی محصولات نیز بسیار مهم است و مصرف‌کننده را هدایت می کند.


معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان شرقی گفت: متأسفانه تولیدکنندگان ما آن‌گونه که باید در موضوع بازاریابی ورود جدی نداشته‌اند و این موضوع را تنها در فروش خلاصه کرد ه اند، درصورتی‌ که بازاریابی قبل از تولید شروع می‌شود و یک فرایند است.


وی خاطرنشان کرد: باید بپذیریم که در فرایند بازاریابی ضعف هایی داریم، تولیدکنندگان باید ضمن توجه به این مسائل به سمت رفع مشکلات حرکت کنند تا با جبران این ضعف‌ها همسو با سلایق مصرف‌کننده آن‌ها را به مصرف تولید داخل سوق دهند.


جهانگیری یکی از وظایف بنگاه‌داری را بازاریابی صحیح دانست و گفت: این تفکر که باید تلاش کنیم آنچه را که داریم به هر نحو ممکن بفروشیم درست نیست، بلکه باید محصولی را تولید کنیم که بتواند نیازهای مشتری را برطرف یا نیاز جدیدی را در مشتری ایجاد کند و جایگزین محصولات مشابه خارجی باشد.


وی خاطرنشان کرد: ما برای شناسایی و رفع ضعف‌های بنگاه‌های اقتصادی با تأکید بر حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در کنار آن‌ها خواهیم بود تا بتوانیم با همراهی بخش دولتی، بخش خصوصی و مردم شاهد تحقق واقعی شعار سال باشیم.


معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان شرقی، بر حمایت‌های بخش‌های دولتی از تولیدکنندگان و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان تاکید کرد.


رهبر معظم انقلاب اسلامی شامگاه سه شنبه در پیامی به ‌مناسبت آغاز سال 1397، سال جدید را سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند.


رهبرکبیرانقلاب اسلامی، در این پیام فرمودند: امیدوارم ان‌شاءالله خدای متعال کمک کند، هم به مسئولان هم به مردم که بتوانند وظایف خودشان را به بهترین وجهی انجام بدهند و امسال این شعار را -که شعار «حمایت از کالای ایرانی» است- به معنای واقعی کلمه به تحقّق برسانند.

 

انتهای پیام/

 

ضرورت داشتن نگاه چندبعدی به شعار 'حمایت از کالای ایرانی' و آسیب شناسی تولید داخلی درکشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.