همزمان با روز ملی فناوری هسته‌ای در شهرکرد؛

اولین مجتمع پرتو دهی گامای بخش خصوصی افتتاح می‌شود

همزمان با روز ملی فناوری هسته‎ای، اولین مجتمع پرتو دهی گامای بخش خصوصی کشور در شهرکرد افتتاح می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان در شهرکرد گفت: همزمان با ۲۰ فروردین ماه جاری روز ملی فناوری هسته‎ای، اولین مجتمع پرتو دهی گامای بخش خصوصی کشور با حضور مسئولان سازمان انرژی اتمی در منطقه ویژه اقتصادی استان در شهرکرد افتتاح خواهد شد.

سید نعیم امامی با بیان اینکه این واحد در خصوص ضد عفونی و ایمن کردن صنایع و محصولات غذایی فعالیت می‌کند افزود: بیش از ۱۰۰ نفر در این مجتمع مشغول به کار می‌شوند.

وی اضافه کرد: مجتمع پرتو دهی گامای شهرکرد به عنوان یک موتور پیشران باعث به راه افتادن صنایع پایین دستی و نوید بخش افزایش قابل توجه اشتغال و تولید در استان خواهد بود.

امامی ادامه داد: در این مجتمع بر اساس سفارش مشتریان، مواد کشاورزی، صنعتی، پزشکی و غذایی به گونه‌ای پرتودهی و استریل می‌شود که از یک روز تا ۲۰ سال ماندگاری داشته باشند.

گفتنی است: ساخت نخستین مرکز پرتودهی گامای بخش خصوصی کشور از سال ۹۱ در منطقه ویژه اقتصادی استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد کلنگ زنی و آغاز شد.

منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری با وسعتی حدود ۴۳۲ هکتار، در سه کیلومتری فرخ‎شهر و در مجاورت اتوبان اصفهان به شهرکرد، در سه فاز بسته بندی محصولات کشاورزی، صادراتی و تولیدی در حال احداث می‌باشد.

انتهای پیام/ف

اولین واحد پرتودهی گامای  بخش خصوصی کشور افتتاح می‌شود

برچسب ها: انرژی هسته ای ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.