کارشناسان اداره کل هوا شناسی آذربایجان شرقی،گفت:وزش تندباد شدید در مناطق مختلف آذربایجان شرقی موجب وارد شدن خسارت به بخشهای مختلف این مناطق شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛بنا به گفته کارشناسان اداره کل هوا شناسی آذربایجان شرقی،این تند باد شدید که از ظهر دیروز آغاز شده با سرعتی حدود 100 کیلومتر در ساعت شهرهای مختلف آذربایجان شرقی از جمله تبریز را در نوردیده است و تا عصر امروز ادامه خواهد داشت.


وزش تندباد شدید عصر دیروز موجب سقوط و جان باختن پاراگلایدر سوار در ارتفاعات شبستر شد.

خسارت تندباد در آذربایجان شرقی


همچنین 14 راس گاو شیری در روستای شیخ ولی شهرستان شبستر به علت طوفان و برق گرفتگی تلف شدند.


این تندباد به تاسیسات گاز شهری و منازل در روستاهای ورزقان هم خسارت زد همچنین در شهرستان آذرشهر هم سقف برخی خانه های روستایی را در فیروزسالار گوگان فرو ریخت ، برخی درختان را در شیرامین از ریشه کند و دیوار برخی خانه ها را در روستای نادیلو بر سقف خودروهای پارک شده آوار کرد.

 

خسارت تندباد در آذربایجان شرقی


تندباد شدید همچنین ایستگاه تاکسی ترمینال گوگان را واژگون کرد و به مبلمان شهری خسارت زد.


در عجب شیر هم تندباد شدید 50 میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی ، واحد های گلخانه ای و پرورش دام و طیور ، اماکن مسکونی و مبلمان شهری خسارت وارد کرد.

 

خسارت تندباد در آذربایجان شرقی


وزش تندباد سبب واژگونی دکل تلفن همراه در روستای دیزج بخش کندوان شهرستان میانه شد.


اورژانس115 آذربایجان شرقی هم هشدار داده است با توجه به وزش تندباد شدید ، احتمال جابه جایی دودکش های خانگی و مسمومیت با مونوکسیدکربن وجود دارد به همین خاطر شهروندان باید مسیر خروج گاز مونوکسید کربن بخاری و آبگرمکن های خود را کنترل کنند.


دوری از درختان پوسیده و ساختمان‌های نیمه کاره و در حالِ ساخت، دوری از اشیاء قابل پرتاب و سُست همانند آنتن و دکل ها،پارک نکردن خودرو‌ها در مکان‌هایی که احتمال سقوط یا ریزش برخی اجسام، دیوار سُست و غیره وجود دارد و خودداری از چادر زدن و توقف خودرو در منطقه سیل خیز یا در مسیر رودخانه، از جمله توصیه‌های کارشناسان اداره کل هواشناسی استان برای ایمن ماندن از خسارات تندباد و بارندگی های پیش روست.


سرعت باد از 62تا74 کیلومتر بر ساعت تندباد، از 75تا88 کیلومتر بر ساعت تندباد شدید و 89تا102 کیلومتر بر ساعت تندباد بسیار شدید یا طوفان محسوب می شود.

 

انتهای پیام/

 

خسارت تندباد در آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.