شهرستان سامان آماده میزبانی از ۷۵ هزار میهمان در تعطیلات نوروز ۹۷ است.

فرماندار سامان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان در شهرکرد گفت: تمهیدات لازم جهت میزبانی و پذیرایی از ۷۵ هزار مسافر در اماکن اقامتی و سیاحتی این شهرستان برای نوروز ۹۷ پیش بینی شده است.

کمال اکبریان افزود: ۷۰ کلاس درس، سه هتل آپارتمان، ۱۴۰ خانه مسافر و دو اقامتگاه بوم گردی برای اسکان مسافران و گردشگران در شهرستان سامان پیش بینی گردید.

وی اضافه کرد: ۲ اکیپ ثابت هلال احمر، ۳ اکیپ اورژانس و ۲ اکیپ راهداری هم برای خدمت رسانی بهتر به میهمانان نوروزی در سطح شهرستان فعال می‌باشد.

اکبریان ادامه داد: با آغاز طرح نوروزی، کشیک ادارات، اصناف، نیرو‌های امدادی، انتظامی، پلیس راه، بخش بهداشت و درمان و راهداری آماده خدمت رسانی به گردشگران هستند.

وی گفت: این شهرستان، در کنار برجستگی‌های فرهنگی، ادبی، تاریخی و مذهبی، به دلیل قرار گرفتن در حاشیهٔ رودخانه زاینده رود، از موقعیت‌های مناسب کشاورزی، باغداری و گردشگری برخوردار است.

اکبریان، گردشگاه پل تاریخی زمانخان، باغات و روستا‌های حاشیه رودخانه زاینده رود از سد زاینده رود تا سامان، قایقرانی در آب‌های آرام و خروشان روستای سوادجان، باغات بادام، گردو و هلو را از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در شهرستان سامان برشمرد.

وی افزود: مسجد جامع سامان، بافت تاریخی روستای یاسه چای، کوه شیراز، پل تاریخی هوره، بقایای قلعه هوره و مقبره دهقان سامانی نیز از مکان‌های تاریخی و مذهبی این شهرستان است.

به گفته اکبریان؛ انواع بافته‌های داری مانند قالی، گلیم و قالیچه، البسه محلی، سرمه دوزی و معرق از صنایع دستی، و انواع لبنیات مانند ماست، کره، کشک، قارا، قارا بشکن، دوغ، روغن حیوانی و محلی و پنیر، گردو، بادام، انگور، هلو، آلوچه و دیگر میوه‌های باغی از سوغات محلی شهرستان سامان می‌باشد.

سامان از شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری می‌باشد که مرکز آن (شهر سامان) در فاصله ۲۲ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ن

شهرستان سامان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار