سید کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران که در رأس هیاتی به کابل سفر کرده است با محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در ارگ ریاست جمهوری این کشور دیدار کرد.

مسائل اقتصادی و امنیتی، محور گفتگوهای «کمال خرازی» و «اشرف غنی»به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سید کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران که در رأس هیاتی به کابل سفر کرده است با محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در ارگ ریاست جمهوری این کشور دیدار کرد.

رئیس جمهور افغانستان به نمایندگی از دولت و مردم افغانستان، سال جدید خورشیدی را به رهبری و مردم جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت و سفر هیات ایرانی را در جهت توسعه روابط و همکاری‌ها میان افغانستان و ایران ارزنده توصیف کرد.

خرازی نیز در این دیدار اظهار داشت که ایران و افغانستان روابط دیرینه تاریخی دارند و دارای فرهنگ و زبان مشترک می‌باشند. کمال خرازی گفت که ایران آماده است تا با افغانستان در عرصه‌های گوناگون همکاری همه جانبه داشته باشد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران از روند صلح به رهبری و مالکیت افغان ها حمایت می کند.

در این دیدار طرفین پیرامون تعمیق مناسبات همه جانبه به خصوص همکاری‌های اقتصادی، توازن در صادرات و واردات، انکشاف بندرچابهار، تطبیق  پروژه‌های بزرگ اتصال منطقه ای، همکاری در راستای مبارزۀ مشترک با تهدیدهای تروریسم و مبارزه با شبکه های فراملی و بین‌المللی اقتصاد جرمی بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار