مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت:طرح آرامش بهاری از طرح‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است که در 340 بقعه متبرکه استان اصفهان اجرا شده است و عموم مردم نیز می‌توانند از برنامه‌های فرهنگی متنوع این ایام استفاده کنند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام رضا صادقی اظهار کرد: آیین تحویل سال همراه با برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در بیش از 350 بقعه متبرکه و بیش از 3 هزار مسجد استان اصفهان توسط تشکل‌های فرهنگی و هیأت امنا این مراکز فرهنگی و دینی برگزار شد.

وی افزود: آیین تحویل سال در گلستان‌های شهدای استان اصفهان هم با حضور خانواده شهدا و عموم مردم برگزار شد که در شهر اصفهان این مراسم به صورت مستقیم از شبکه استانی صدا و سیما نیز پخش شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به استقبال مردم استان اصفهان از برنامه‌های تحویل سال در مراکز معنوی و دینی، گفت: قریب به یک میلیون نفر از مردم در مراسم تحویل سال مراکز فرهنگی و دینی در مساجد و بقاع متبرکه شرکت کردند.

وی با اشاره به این که برنامه‌های نوروزی در بقاع متبرکه اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: طرح آرامش بهاری از طرح‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است که در 340 بقعه متبرکه استان اصفهان اجرا شده است و عموم مردم نیز می‌توانند از برنامه‌های فرهنگی متنوع این ایام استفاده کنند.

صادقی اذعان داشت: هم چنین براساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده و هماهنگی‌های انجام شده خیمه‌های معرفت در جوار حرم مطهر 113 امامزاده عظیم الشأن و شاخص استان اصفهان با محوریت عفاف و حجاب، ترویج زندگی اسلامی، نشر معارف اهل بیت(ع) و خداشناسی در قالب غرفه‌های کودک و نوجوان، قرآن بخوان جایزه بگیر، نقاشی بکش جایزه بگیر، پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره خانواده، چند رسانه‌ای و ایستگاه همه واقف باشیم برپا شده است که در این خیمه‌ها در ایام نوروز به زائران حرم مطهر بقاع متبرکه به صورت رایگان خدمات فرهنگی و مذهبی ارائه می‌کنند.

وی اضافه کرد: در اجرای این طرح نیز 240 مبلّغ و روحانی بومی و 170 مبلّغ اعزامی از شهر مقدس قم نیز با اداره اوقاف و امور خیریه در سراسر استان همکاری و مشارکت دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه بیان داشت: هم چنین با هماهنگی‌های به عمل آمده در جوار حرم مطهر 5 امامزاده واجب التعظیم استان اصفهان که زائران و مسافرانی از اقصی نقاط دنیا دارند امسال مبلغانی که به زبان‌های عربی و انگلیسی و فرانسوی مسلط هستند مستقر شده‌اند تا به مسافران و زائران خارجی نیز خدمات فرهنگی درقالب خیمه‌های معرفت ارائه شود.

وی با بیان این که برخی از بقاع متبرکه استان اصفهان در مناطق گردشگری قرار گرفته‌اند، عنوان کرد: این مناطق فرصت گردشگری دینی هم برای مسافران فراهم ساخته‌اند و مردم علاوه بر بهره‌گیری از فضای معنوی این مراکز دینی از فرصت‌های طبیعی هم استفاده می‌کنند.

صادقی یادآور شد: هم چنین برای آماده سازی بقاع متبرکه جهت برگزاری طرح آرامش بهاری کارگاه‌های آموزشی برای بیش از هزار نفر از اعضای هیأت امنا و مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه سراسر استان برگزار شد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده نیز امسال در این طرح بیش از 4 هزار نفر نیروی اجرایی در این طرح شرکت دارند.

وی در پایان ابراز داشت: در راستای خدمات رسانی هرچه بهتر به زائران و مسافران در ایام نوروز نیز اطلاعات GIS حدود 336 امامزاده لازم التعظیم و بقاع متبرکه جهت بار گزاری در سامانه مسافر یار ستاد تسهیلات نوروزی استان اصفهان و نرم افزار گردشگری کجاس آماده و در این سامانه بارگذاری شده است.

 

انتهای پیام/م

 

حضور یک میلیون نفری زائران در بقاع متبرکه استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.