سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: میزبانی از بیش از 600 هزار نفر در طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه کاشان پیش بینی شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی حافظیان، در گفتگو با خبرنگاران گفت:طرح آرامش بهاری در 47 امامزاده و بقاع متبرکه کاشان برگزار می شود.

طرح آرامش بهاری با هدف خدمت رسانی مطلوب به زائران و مسافران نوروزی، تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقاء سطح دینی زائران و همچنین تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی کشور هر سال اجرا می شود.

به گفته وی، برگزاری مراسم تحویل سال نو نیز در بیش از 30 بقعه متبرکه و با حضور هزاران زائر و میزبانی از بیش از 600،000 نفر در طول طرح در بقاع متبرکه کاشان و اسکان بیش از 70،000 نفر در اقامتگاه بقاع متبرکه مورد پیش بینی خواهد بود.

اجرای طرح خیمه های معرفت

وی ، خیمه های معرفت را یکی از برنامه های ویژه طرح آرامش بهاری که با استقبال بی نظیر زائران همراه می شود نام برد و گفت: امسال خیمه های معرفت نیز همانند سالهای گذشته با برنامه های ویژه ای همچون ؛ مشاوره خانواده ، کودک و نوجوان ، مشاوره دینی و اعتقادی ، تبلیغ چندرسانه ای (ویژه والدین در خصوص حجاب، تهاجم فرهنگی، و..) برپا می شود.

به گفته وی، غرفه کودکان نقاشی و قرآن خوانی همراه با اهدای 30 هزار جایزه و مسابقاتی برای کودکان نیز خیمه های معرفت پیش بینی شده است.

حضور روحانیون و مبلغین زبان دان خارجی برای گردشگران خارجی

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان، حضور مبلغین زبان دان خارجی در بقاع متبرکه برای توریستهای را تاکیدکرد و گفت: این اقدام درراستای شناسایی، معرفی و تبلیغ دین اسلام به سایر کشورها با اهدای کتاب های اسلام شناسی و شیعی به زبانهای مختلف انجام می شود.

حافظیان، تصریح کرد: روحانیون و مبلغین اعزامی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در خیمه های معرفت نسبت به مشاوره و پاسخگویی شرعی به زائران و مسافران نورزی خدمت رسانی می کنند.

وی، برپایی غرفه های عفاف و حجاب و آرامش بهاری و وقف را یادآورشد و گفت: در این غرفه ها تابلو های نمایشگاهی مرتبط در معرض دید زائرین و علاقمندان قرار می گیرد.

پذیرایی و اسکان در طرح آرامش بهاری

به گفته وی، برنامه ریزی دو بخش پذیرایی و اسکان از دیگر برنامه های خدمت رسانی طرح آرامش بهاری است که به زائران مسافران نوروزی علاوه بر ایستگاه صلواتی پیش بینی شده است.

حافظیان اظهارداشت: زائرسرا و سوییت در پنج مورد بقعه از بقاع متبرکه کاشان تدارک دیده شده و در مابقی بقاع متبرکه اسکان بطور موقت با چادر خواهد بود.

وی در پایان چاپ و توزیع بیش از 10 هزار نقشه اختصاصی بقاع متبرکه محدوده کاشان برای راهنمایی هر چه بهتر مسافرین را خاطرنشان کرد و گفت: نصب بنرهای طرح آرامش بهاری در سطح شهر بویژه عوارضی اتوبان و چهار مدخل ورودی شهر از دیگر اقدامات تبلیغی اداره اوقاف و امور خیریه کاشان به شمار می رود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.