سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی خراسان رضوی گفت: قیمت پائین شگرد کلاهبرداران تور‌های مسافرتی است که باعث می‌شود شهروندان در دام کلاهبرداران گرفتار شوند.

قیمت پائین شگرد کلاهبرداران تور‌های مسافرتیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، یوسف بیدخوری افزود: شهروندانی که قصد سفر دارند، از پرداخت هرگونه وجه برای خرید خدمات سفر به حساب شخص یا کارمند کانتر دفاتر یا شرکت‌های خدمات مسافرتی خودداری و هرگونه وجه را تنها به حساب شرکت یا دفتر خدمات مسافرتی واریز کنید.

وی گفت: معمولا قیمت پایین بعضی تور‌ها در فضای مجازی باعث می‌شود تا شهروندان در دام کلاهبرداران خدمات سفر گرفتار شوند و بدون استعلام از پروانه فعالیت و مکان شرکت خدمات مسافرتی اقدام به تحویل مدارک یا واریز وجه نماید.
 
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی خراسان رضوی نسبت به ارسال بعضی پیامک‌ها نظیر برنده شدن در قرعه کشی سفر به خصوص سفر‌های خارجی و اروپایی توسط بعضی افراد سودجو که به صورت غیرقانونی نیز فعالیت می‌کنند هشدار داد.
 
بیدخوری تصریح کرد: متاسفانه تعداد اندکی از دفاتر خدمات مسافرتی نیز اخلاق حرفه‌ای در صنعت گردشگری را رعایت نمی‌کنند و با تبلیغ‌های غیر واقعی و با اغراق و بزرگنمایی در خدمات، اقدام به فروش تور می‌کنند که این عمل نه تنها موجب بدبینی عمومی به صنف دفاتر خدمات مسافرتی می‌شود بلکه حجم زیادی از شکایات شهروندان را در کمیسیون رسیدگی به شکایات معاونت گردشگری استان به خود اختصاص می‌دهد.

وی ارائه خدمات برخلاف آنچه به مسافر پیش از سفر وعده داده شده است را مصداق بارز کم فروشی و غش در معامله عنوان کرد و یادآور شد: شهروندان در قبال ارائه هرگونه اسناد و مدارک از جمله گذرنامه، شناسنامه، ضمانت نامه به دفاتر خدمات مسافرتی رسید دریافتی ممهور به مهر شرکت دریافت کنند.

بیدخوری دفاتر خدمات مسافرتی را ملزم به ارائه یک نسخه از قرار داد سفر با امضا طرفین و ممهور به مهر شرکت دانست و افزود: عدم ارائه قرارداد به مسافر حتی برای یک تور یک روزه برای اعضای کمیته فنی تخطی از قانون محسوب می‌شود.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی یادآور شد: کمیته اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان رضوی در ایام تعطیلات نوروزی فعال است و پاسخگوی شکایات، انتقادات، پیشنهادات زائران و گردشگران نوروزی است از این رو زائران و مسافران می‌توانند با شماره ۰۵۱۳۷۰۴۵- ۰۵۱۷۲۸۳۰۰۱ تماس بگیرند و انتقادات و پیشنهادات خود را با ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان رضوی در میان بگذارند.

انتهای پیام//ا.س
برچسب ها: نوروز ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار