وجود جاذبه‌های گردشگری، تاریخی، تفریحی و توریستی فراوان در شهرستان گلوگاه، باعث ورود مسافران و گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور به این شهرستان شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، وجود جاذبه‌های گردشگری، تاریخی، تفریحی و توریستی فراوان در مازندران مخصوصا شهرستان گلوگاه، در طول سال و به ویژه در تعطیلات نوروز، باعث ورود مسافران و گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور به این استان و شهرستان شده است.

هلال احمر ارگانی است که همواره در حال خدمت به همنوعان در صحنه‌ها و عرصه‌های مختلف است، چراکه جمعیت هلال احمر حلقه اتصالی است میان مردم و تمامی آنانی که عشق خدمت به مردم را در دل می‌پرورانند.

طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی همزمان با هجدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت نوروزی استان برای نخستین‌بار در شهرستان گلوگاه در اولین روز نوروز با حضور مسئولان شهرستان افتتاح و در حال اجرا است.

طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در ورودی شرقی استان مازندران و شهرستان گلوگاه واقع شده است و دروازه‌ای است برای ورود به استان سرسبز مازندران، به ارائه خدمات داوطلبانه ترافیکی و راهنمایی هموطنان جهت تلاش همگانی برای بهبود رفتار‌های ترافیکی و کاهش تلفات جاده‌ای می‌پردازد.

در این طرح جوانان و امدادگران ضمن راهنمایی مسافران نوروزی گرفتن تست فشار خون و تست قند خون از مسافران در حال سفر و گردش خدمت رسانی می‌کنند.

جوانان با لباس محلی و با اهدای یک شاخه بادکنک به کودکان مسافرین نوروزی خیر مقدم می‌گویند و از آن‌ها با بسته‌های فرهنگی موجود در کمپ ایمنی و سلامت پذیرایی و سفر خوشی را برایشان آرزو می‌کنند.

فضای دوستدار کودک طرح نوروزی مرکز امور جوانان هلال احمرشهرستان گلوگاه با استقبال بسیار خوب کودکان مسافرین نوروزی همراه شده است وجمع زیادی ازاین کودکان باحضور در کمپین طرح ملی ایمنی سفر و سلامت مسافران نوروزی این شهرستان، نقاشی باموضوع ایمنی وسلامت درسفر راکشیدند و یا تخم مرغ‌های سفالی را رنگ آمیزی کردند.

در این طرح سعی می‌شود با توجه به امکانات موجود مثلا با بازی‌هایی همچون دارت فضایی نسبتا شاد را برای مسافرین در اوقات فراغت ایجادشود.

این طرح با حضور روزانه ١۵ نفر از اعضای جوانان، پرسنل، امدادگران و داوطلبان آموزش دیده جمعیت هلال احمر شهرستان فعالیت می‌کند.
خدماتی نظیر خیمه نماز، تست فشار خون، پاسخ به سوالات شرعی، امدادونجات در کمپین ملی ایمنی و سلامت نوروزی در حال ارائه است.

ایجاد بازارچه خیریه در طرح ملی ایمنی و سلامت شهدای گردان امام حسین (ع) شهرستان گلوگاه و به منظور کمک به نیازمندان یکی دیگر از ابتکاراتی بود که توسط جوانان، امدادگران برای بهتر شدن فضا انجام و با استقبال مسافران نوروزی همراه شد.

این طرح ۲۸ اسفند ۹۶ با حضور مسؤولان شهرستانی آغاز بکار کرد و تا ١۵ فروردین سال ٩٧ بصورت ١٢ ساعته از هشت صبح تا هشت شب ادامه دارد.
انتهای پیام/آ

اجرای طرح نوروزی هلال احمر در مازندران

برچسب ها: هلال احمر ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.