درآینده نزدیک دیگر نیازی به گشتن دنبال روفرشی خود ندارید و می‌توانید تنها با فشار یک دکمه آن‌ها را به سوی خود جذب کنید یا با احترام جلوی پای مهمان جفت کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محققان یک شرکت خودرو سازی به تازگی نوعی روفرشی هوشمند طراحی کرده اند که ابزاری منحصربه فرد برای مهمانان هتل‌ها خواهد بود.
این روفرشی هوشمند از فناوری مشابه خودرو در پارک و جایابی استفاده می‌کند.


افزون بر روفرشی، این شرکت به تازگی چهارپایه و پشتی‌های هوشمندی نیز طراحی کرده است که می‌توانند با فراخوان مهمان هتل به سوی او بیایند.

اساس فناوری به کار رفته در این روفرشی‌های هوشمند، نوعی حسگر و موتور‌های کوچک، اما پرقدرت به همراه چرخ است که سبب می‌شود به راحتی برروی کفپوش‌های چوبی حرکت کنند.


مشابه این فناوری در سیستم پارک خودرو‌های خود ران هم وجود دارد و به این ترتیب از ایجاد ظاهر نامرتب در خانه یا گم شدن کفش یا دور بودن آن از فرد جلوگیری می‌شود.

این روفرشی‌های هوشمند در مرحله آزمایشی در هتل و مکان‌های توریستی شهر هاکونه در ۴۷ کیلومتری جنوب غربی توکیو مورد استفاده قرار گرفته است؛ شهر هاکونه به دلیل نزدیکی به کوه فوجی از جمله مشهورترین مکان‌های گردشگردی در ژاپن است.


در ساخت این روفرشی‌ها از فناوری هوش مصنوعی استفاده شده است تا مانع از برخورد آن‌ها با یکدیگر شود، هرجفت کفش یک مسیر مشخص را طی می‌کنند و در موقعیت مناسب درکنار یکدیگر می‌ایستند.


اکنون بسیاری از شرکت‌های پیشرو در جهان مانند، نیسان، تسلا، اوبر و گوگل در تلاش برای ساخت خودرو‌های خود ران و بدون نیازبه راننده هستند.


هدف این شرکت‌ها  از ساخت خودرو‌های بدون راننده، جلوگیری از بروز تصادف و خطای انسانی است که همه ساله منجربه معلولیت و مرگ میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا می‌شود.


هرچند با وجود پیشرفت‌ها در ساخت خودرو‌های بدون راننده، اعتماد به آن‌ها از سوی عده زیادی از مردم و حتی کشور‌ها انجام نشده است و بسیاری از دولت‌ها ازجمله ژاپن وجود راننده و فرمان خودرو را در این نسل جدید وسایل نقلیه ضروری می‌دانند.

برای  مشاهده فیلم خبر بر روی لینک زیر کلیک کنید.


منبع:Dailymail

انتهای پیام/

ساخت اولین روفرشی‌های هوشمند برای آسایش مسافران در هتل ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار