اجرای برنامه های شاد و آئینی و فرهنگی نوروزگاهی در شهرستان شاهرود آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حمیدرضا حسنی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود گفت : برنامه های شاد و آئینی و فرهنگی نوروزگاهی با برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی و اجرای موسیقی محلی منطقه کلاته خیج در روستای خیج آغاز شده است.

وی با بیان اینکه نوروزگاه شهر شاهرود و بسطام در روز شنبه چهارم فروردین میزبان اجرای برنامه شاهنامه خوانی از ساعت 16 تا 18 است، گفت: در روز پنجم فروردین ماه نیز برنامه های آئینی و موسیقی سنتی توسط گروه های شقایق کالپوش و ستاره کویر توران در نوروزگاه شهر شاهرود و بسطام در نوبت صبح و عصر برگزار می شود.

حسنی با اشاره به اجرای برنامه شاهنامه خوانی در نوروزگاه شهر شاهرود و بسطام در صبح و عصر ششم فروردین، افزود:جشنواره بومی و محلی همراه با اجرای گروه های آئینی شقایق کالپوش وستاره کویر توران و چوب بازی و غیره در روز هشتم فروردین در روستای احمد آباد بیارجمند از ساعت 30 : 8 تا 30 : 12 برگزار می شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود گفت: برنامه نوروزگاهی دهم فروردین نیز به اجرای برنامه های آئینی اسب چوبی و شتر گمشده درنوروزگاه شهر شاهرود و بسطام و در صبح و عصر اختصاص دارد.

وی افزود: برگزاری جشنواره بومی و محلی بیارجمند و اجرای گروه آئینی شقایق کالپوش و چوب بازی منطقه توران و غیره در روستای خانخودی بیارجمند از ساعت 30 : 8 الی 30 : 12 نیز برنامه یازدهم فروردین ماه است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود گفت: آخرین برنامه نوروزگاهی شاهرود نیز در روز دوازدهم فروردین شامل اجرای گروه هنری عرفان در موزه آب شاهرود از ساعت 10 تا 12 است.

انتهای پیام / ه

جزئیات برنامه های نوروزگاهی در شاهرود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.