دامغان؛

اسکان 100 هزار مسافر نوروزی در دامغان

فرماندار دامغان گفت : روزانه پنج هزار نفر مسافر نوروزی در دامغان اسکان یافتند،مجموعا ۱۰۰هزار مسافر در این شهرستان اسکان یافتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ علی اصغر مجد فرماندار دامغان در نشست بررسی عملکرد ستاد خدمات نوروزی دامغان که در فرمانداری برگزار شد، ضمن بیان اینکه ۱۰۰هزار مسافر در ۷۰نقطه زیرساختی دامغان طی نوروز اسکان یافتند، گفت : تنها ستاد اسکان آموزش و پرورش در ایام نوروز ۲۷ هزار و ۶۶۴ نفر مسافر را در طی ۱۸ شب در سطح ۴۰ آموزشگاه و ۳۰۰ کلاس درس اسکان داد که این آماری در خور توجه برای دامغان است.

علی اصغر مجد افزود: علاوه بر مقوله اسکان، در ایام نوروز امسال سه نوروزگاه در سه نقطه شهرستان شامل چشمه علی، کاروانسرای شاه عباسی و پایانه مسافربری دایر و اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این نمایشگاه ها برنامه های متنوع فرهنگی و شاد را اجرا کردند.

وی تصریح  کرد: یکی از اهداف اصلی و وظایف ذاتی ستاد تسهیلات خدمات سفر ارائه خدمات مطلوب و شایسته دستگاه های اجرایی به مسافران و زائران بارگاه علی بن موسی الرضا (ع) است که دستگاه های عضو با بهره گیری از تمام توان و ظرفیت خود در ایام نوروز و تابستان که اوج مسافرت ها را به همراه داریم در تقویت این خدمات تلاش دارند که باید رضایت خاطر همگان را نیز در پی داشته باشد.

فرماندار دامغان در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به توزیع ۶۲۰ تن میوه در ایام نوروز در این شهرستان، اظهار داشت: از این میزان ۴۳۵ تن پرتغال و ۱۹۵ تن سیب بوده که با نرخ دولتی مصوب و از سوی ۱۶ غرفه در سطح شهر های دامغان، دیباج، کلاته رودبار و امیریه و چند روستای بزرگ و با نظارت ادارات تعاون روستایی و صنعت، معدن و تجارت توزیع شد.

مجد با بیان اینکه پنج هزار و ۱۷ نفر طی ایام نوروز به بیمارستان ولایت دامغان مراجعه کردند، خاطر نشان کرد : از این تعداد ۷۴ نفر به صورت سرپایی درمان، ۶۸ نفر بستری، ۳۴ نفر برای خدمات درمانی بهتر به سایر مراکز اعزام و ۲۰۱ نفر نیز تحت عمل جراحی قرار گرفتند و مابقی ویزیت شدند.

وی از انجام ۸۹۰ فقره عملیات بهداشتی و درمانی توسط مرکز فوریت های پزشکی ۱۱۵ دامغان طی ایام نوروز خبر داد و افزود: ۳۰۶ نفر در پایگاه های شهری، ۵۸۴ نفر در سطح پایگاه های جاده ای و ۱۷۳  نفر دیگر نیز در سطح پایگاه های سلامت مراجعه و از خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده بهره مند شدند.

فرماندار دامغان  تصریح کرد: توسط تیم های مرکز فوریت های پزشکی ۱۱۵ دامغان  ۳۰ فقره عملیات خدمات بهداشتی و درمانی در حوزه شهری و ۵۵ فقره دیگر نیز در حوزه برون شهری به مصدومان خدمات ارائه شده است.

مجد خاطر نشان کرد: ۱۲۴ نفر از مصدومان جاده ای برای ارائه خدمات بهتر به بیمارستان ولایت دامغان اعزام شدند که از این تعداد ۳۸ نفر به طور سرپایی درمان شدند، همچنین باید گفت طی ایام تعطیلات نوروز در سطح محورهای مواصلاتی شهرستان پنج نفر فوت کردند.

انتهای پیام / ذ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار