هنر و هنرمند نقش مهمی در انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های آینده دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سرهنگ عسگر مجیدی رئیس ستاد راهیان نور و معاون اجرایی سپاه کربلای مازندران گفت:همه ما تکلیف داریم فرهنگ شهید و شهادت را به نسل جوان منتقل کنیم.

وی گفت:در این زمینه «هئیت‌های اندیشه ورز» که یکی از مطالبات جدید رهبر معظم انقلاب است، در سپاه کربلا شکل گرفته و سپاه خود را ملزم می‌داند که نه تنها در راهیان نور بلکه درتمامی موضوعات این هیئت را راه اندازی کند.

وی افزود: در انتقال این فرهنگ در اقشار مختلف و رده‌ها نقاط قوت و ضعف وجود دارد و آن طور که باید و شاید در خصوص راهیان نور نتوانسته جایگاه خودش را پیدا کند.

سرهنگ مجیدی گفت: به دلیل اینکه راهیان نور محتوا محور است تلاش شده با همراهی راوی و مبلغ کاروان و نیز بسته‌های فرهنگی ارائه شده به زائر که توشه سفر آن‌ها است، فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جوان انتقال دهیم.

رئیس ستاد راهیان نور و معاون اجرایی سپاه کربلای مازندران گفت: یک نگاه آرمانی و اعتقادی به جنگ هشت ساله وجود دارد که برگرفته از دین مبین اسلام است و راهیان نور، یک باور اعتقادی است و نه یک حرکت سوری یا نمایشی در صورتی که جنگ را دفاع مقدس می‌نامیم بخاطر همین نگاه اعتقادی و دینی ما است به دلیل اینکه فرهنگ ایثار و شهادت ریشه در باور اعتقادی ما دارد. 

وی افزود: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب این جنگ سرمایه و ثروت ملی ما است که هنوز به آرمان واقعی اش نرسیده است و خیلی فاصله دارد.

سرهنگ مجیدی گفت:در سال سال جدید که در آن قرار داریم در بخش اعزام‌ها و یادواره‌ها و گرامیداشت‌های شهدا باید کیفیت را بالا ببریم.
رئیس ستاد راهیان نور و معاون اجرایی سپاه کربلای مازندرانافزود:شاخص‌ترین برنامه‌های راهیان نور و برنامه‌های مهمی که سپاه در هیئت‌های اندیشه ورز برای کیفی سازی راهیان نور در نظر گرفته است با توجه به یک عقبه تاریخی که لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس داشته است، جدید‌ترین برنامه‌ها مراسم سال تحویل در یادمان هفت تپه بود همزمان با تشییع دو شهید گمنام و مزار آن‌ها در خود هفت تپه؛ که این برنامه با شکوه خاصی با حضور هزاران زائر مازندرانی حتی از استان‌های دیگر و مردم عشایر آن منطقه برگزار شد.

وی گفت: اجرای این برنامه در آینده بهانه‌ای برای آبادانی مناطق اطراف هفت تپه خواهد شد.

وی افزود: باتوجه به اینکه مردم مازندران علوی تبار هستند، جمعیت رزمندگان مازندران در جنگ جمعیت قابل توجهی بود و با حضور قوی در دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ رقم زدند، پس باید با ابزار هنر رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا را به مردم نشان داد.

رئیس ستاد راهیان نور و معاون اجرایی سپاه کربلای مازندران گفت: هرچند هنوز به آن فضای مطلوبی نرسیدیم که زحمات رزمندگان و شهدای مازندران را در عملیات‌های شاخص و مهم و محوری مانند، فتح فاو که با پرچم علی بن موسی الرضا (ع) برروی گنبد مسجد فاو توان و قدرت این لشکر را نشان داد و عملیات‌های دیگر، را چه در آثار مکتوب و چه در آثار هنری نشان دهیم.

سرهنگ مجیدی گفت: در حال حاضر با آن سطح مطلوب خیلی فاصله داریم، اما بنیاد حفظ آثار در تلاش است و کار‌های قابل توجهی را انجام داده است تا این نسل جوان از مستندات جنگ آگاه شوند.

رئیس ستاد راهیان نور و معاون اجرایی سپاه کربلای مازندران گفت:مسئولان باید برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس و آرمان‌های شهدا بستر سازی و نیز رزمندگانی که در دفاع مقدس و عملیات‌های بزرگ و مختلف حضور داشتند باید همکاری کنند.

انتهای پیام/آ

انتقال فرهنگ دفاع مقدس در سفر‌های راهیان نور

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.