امام جمعه آبدان گفت: ضمن حمایت از کالا‌های تولید داخل، تولیدکنندگان داخلی نیز باید کیفیت محصولات خود را افزایش دهند.

تولیدکنندگان داخلی کیفیت محصولات خود را افزایش دهندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آبدان ضمن تبریک سال نو با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با مردم اظهار داشت: امسال به نام سال حمایت از کالای نام گذاری شده است.

وی اضافه کرد: به فرموده رهبری، ملت ایران توانسته اصول بنیادین مثل اول تا امروز حفظ کند. این یک معجزه است. یکی از شعار‌های اصلی استقلال است، ۲۰۰ سال قدرت‌ها در کشور حاکم بود، خواست مردم حاکم نبود. امروز هم آزادی فکر و بیان و انتخاب است.

امام جمعه آبدان افزود: عده‌ای بی انصافی می‌کنند و به دروغ می‌گویند آزادی نیست. همین حرف نشان دهنده دروغ آن‌ها است. آزادی در همه جای دنیا چارچوب دارد، زیرا انسان خواسته‌های بی حدی دارد. چارچوب آزادی در نظام اسلامی هم قانون و اسلام است. در این دولت‌های اخیر از مسئولین شنیده می‌شود که به گزینش‌های شورای نگهبان اعتراض می‌کنند. تا حدی که وقتی برخی کشف حجاب می‌کنند می‌گویند باید باشد.

وی اضافه کرد: اصل دیگر مردم سالاری است. کم نظیر‌ترین انتخابات‌های دنیا در ایران برگزار می‌شود. انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و خبرگان که در دنیا نمونه ندارد.

حمیدی‌نژاد با بیان اینکه اعتماد به نفس اصل دیگر است و مردم باور کرده اند که می‌توانند، خاطرنشان کرد: عدالت هم اصل دیگر است که کار‌های خوبی انجام شده، برخی از عذر خواهی ما از مردم در باره عدالت سو استفاده کردند، در مقایسه با قبل از انقلاب و دیگر کشورها، ما خیلی وضعیت خوبی داریم. فقر مطلق که از ۴۶ درصد به ۹.۵ رسیده است.

وی افزود: رهبری در اجرای عدالت نمی‌تواند به تنهایی کاری انجام دهد، قوای سه گانه مسئول اجرای عدالت هستند. برای اجرای عدالت باید انقلاب کوچکی در قوا رخ دهد، مسئولین فاسد که اندک هستند باید عزل و محاکمه شوند تا راه برای اجرای عدالت هموار شود.

امام جمعه آبدان تصریح کرد: برخی فکر می‌کنند اینجا حکومت پادشاهی است، در انقلاب جای مدیر فاسد نیست. قوه قضاییه عده‌ای را محاکمه کرده است. مردم و امام انتظار دارند که مسئولین فاسد عزل شده و محاکمه شوند و اگر این گونه نشود باز هم امام باید به دلیل اجرایی نشدن عدالت از مردم عذر کند.

وی گفت: وسعت کشور و منابع طبیعی ظرفیت دیگری است، به علت باور نداشتن برخی مسئولین از ظرفیت‌ها استفاده نمی‌شود. وقتی موضوع هسته‌ای پیش آمد، برخی گفتند نمی‌شود، وقتی جوانان شروع کردند مسئولین تعجب کردند.

حمیدی‌نژاد با اشاره به شعار امسال افزود: ضمن اینکه مردم به سمت کالای ایرانی رو می‌آورند تولید کنندگان هم کالای با کیفیت به مردم بدهند. کم کاری مسئولین باعث می‌شود از ظرفیت‌ها استفاده نشود.

وی با بیان اینکه امضای برخی معاهدات بین اللمللی که به ضرر ماست، اظهار داشت: بی توجهی به اقتصاد درون زا یک آسیب است، برخی توجه نمی‌کنند و چشم به دست دشمن دوخته اند. رئیس جمهور روسیه محبوبیتش افزایش یافته که به دلیل مخالفت با آمریکا است. قبیله گری و جناح بازی باعث عدم استفاده از ظرفیت‌هاست، و مانع پیشرفت است.

امام جمعه آبدان ادامه داد: امسال که به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی است سعی کنیم طبق خواسته رهبر انقلاب عمل کنیم. مسئولینی که نمی‌توانند و باور ندارند باید کنار روند. ما پای صندوق انتخابات بد عمل کردیم که مسئولین امروز بد عمل می‌کنند.

انتهای پیام/م

حمایت از کالاهای تولید داخل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.