رئیس دانشگاه امیر کبیر نقش شرکت‌های دانش بنیان در ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی را تشریح کرد.

اصلاح شود//نقش شرکت‌های دانش بنیان در خریداری از کالای ایرانیاحمد معتمدی رئیس دانشگاه امیر کبیر در گفت و گو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص شعار سال 97 که از سوی مقام معظم رهبری به حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری شد،  اظهار کرد: موضوع حمایت از کالای ایرانی بحث بسیار مثبتی است و رهبر انقلاب همیشه شعارهایی انتخاب می‌کنند که کاملا مناسب شرایط کشور است.

معتمدی با اشاره به اینکه شعار امسال به مشکلات اقتصادی مردم باز می‌گردد، گفت: همه مردم باید در جهت رشد اقتصادی کشور حرکت کنند؛ باید فرهنگ جامعه را به سمت  مصرف کالای ایرانی سوق داد.

نقش دستگاه‌های دولتی در ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی

رئیس دانشگاه امیر کبیر با بیان اینکه باید کمتر به سمت کالای خارجی رفت تا فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در بین مردم جای گیرد، افزود:  زمانی که کیفیت کالای ایرانی و تنوع آن افزایش پیدا کند و البته قیمت آن نسبت به کالای خارجی کمتر باشد بهتر می‌توان این موضوع را در کشور فراگیر کرد.

وی با اشاره به  اینکه دستگاه‌های دولتی باید در روند فرهنگ سازی کمک کننده باشند، خاطر نشان کرد: مسائل مربوط به تولیدات داخلی باید رعایت شوند؛ این وظیفه هر ایرانی است تا زمانی که کالای تولید داخل وجود دارد سراغ خرید اجناس خارجی نرود؛ دانشگاه‌ها باید کمک کنند کیفیت محصولات داخلی افزایش پیدا کند؛ همچنین شرکت‌‌های دانش بنیان هم نقش کلیدی در این زمینه دارند تا بتوان فرهنگ استفاده از کالای ایرانی را در کشور بیش از پیش گسترش داد.

 معتمدی با تاکید بر اینکه رسالت دانشگاه‌ها باید به گونه ای باشد که ارتباط قوی با تولید کنندگان داشته باشند، یاد آور شد: دانشگاه‌ها باید جهت تولید محصولات داخلی و ارتقای کیفیت آن به تولید کنندگان کمک کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.