عضو هیئت مدیره انجمن تالاسمی گفت: بازار دارو‌های تالاسمی در سال ۹۶ حال خوبی نداشت و مبتلایان چشم انتظار تصمیمات متولیان هستند.

بازار دارو‌های بیماران تالاسمی نیازمند نگاه متولیان سلامتمحمدرضا مشهدی عضو هیئت مدیره انجمن تالاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: متاسفانه در سال ۹۶ به دلیل مشکلات پرداختی سازمان‌های بیمه‌گر و بدهی‌های داروخانه‌ها، دارو به اندازه کافی در دسترس بیماران تالاسمی قرار نگرفت که امیدواریم در سال ۹۷ با مشارکت سازمان‌های بیمه‌گر و متولیان سلامت آشفته بازار دارویی تالاسمی‌ها رنگ و بوی بهتری پیدا کند.
 
وی گفت: قرار بود طی سه ماهه آخر سال 96 داروی خوراکی جدیدی وارد بازار دارویی تالاسمی‌ها شود، اما این امر تحقق پیدا نکرد که امیدواریم در سال ۹۷ بازار دارویی بیماران تالاسمی اوضاع بهتری داشته باشد و در تمام مناطق به ویژه محروم شاهد کاهش مشکلات بیماران تالاسمی باشیم.

مشهدی در ادامه اظهار کرد: قرار بود در دی ماه 96 نوع خارجی داروی تالاسمی‌ها وارد بازار دارویی ایران شود و این دارو که همه کشور‌های اروپایی و آمریکایی از نوع جدید خوراکی آن استفاده می‌کنند در دسترس بیماران کشور قرار بگیرد که این امر محقق نشد و از سویی دیگر خوشبختانه سه شرکت تولیدکننده داخلی نیز درصدد تولید داخلی هستند که امیدواریم تا تابستان سال ۹۷ این دارو‌ها در دسترس بیماران تالاسمی قرار گیرد.
 
عضو هیئت مدیره انجمن تالاسمی افزود: بسته خدمتی بیماران تالاسمی در سال ۹۶ نیز به خوبی اجرا نشد که امیدواریم در سال آینده در تمام استان‌های کشور به طور صحیح عملیاتی شود و امیدواریم قانون حمایت از بیماران خاص به ویژه تالاسمی‌ها به تصویب مجلس برسد و بیماران تالاسمی بتوانند از امکانات و امتیازاتی برخوردار شوند تا اندکی از مشکلات اجتماعی و اقتصادی آن‌ها برطرف شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر بسته خدمتی بیماران تالاسمی گفت: بسته خدمتی باید درمان بیماران اعم از درمان و تزریق خون، درمان آهن‌زدایی و ... را به طور رایگان انجام دهد که متاسفانه برخی از مراجع در صورت ارائه خدمات از بیماران وجه دریافت می‌کنند و در خصوص دارو‌های خوراکی نیز مشکلاتی وجود دارد.

مشهدی در ادامه در خصوص بسته خدمتی به بیماران تالاسمی اظهار کرد: در بسته خدمتی تجهیزات مصرفی منازل بیماران باید رایگان باشد که در ماه‌های اخیر شنیده شده از این بیماران وجه دریافت می‌کنند در صورتیکه بیماران باید دارو‌های تزریقی را به راحتی از داروخانه دریافت کنند.

عضو هیئت مدیره انجمن تالاسمی گفت: پمپ تزریق داروی دسفرال نیز یکی از موضوعاتی است که باید به صورت رایگان در اختیار بیماران باشد که در اکثر استان‌ها این اتفاق نمی‌افتد و از سویی دیگر خدمات دندان‌پزشکی بیماران تالاسمی نیز هنوز به صورت کامل در دسترس بیماران نیست و مراکز انگشت شماری خدمات دندان‌پزشکی را ارائه می‌کند.
 
وی در ادامه اظهار کرد: عدالت در سلامت یکی از دغدغه‌های نظام سلامت است و بیماران تالاسمی نیز چشم انتظار تصمیمات جدید متولیان سلامت و بیمه‌گران در سال ۹۷ هستند که امیدواریم به اقدامات متولیان سلامت و اجرای صحیح بسته‌های خدمتی بیماران تالاسمی این گروه‌ها از آشفته بازار دارویی تالاسمی نجات پیدا کنند و بتوانند به سهولت داروی مورد نیاز و امکانات خود را دریافت کرده و اندکی از مشکلات اجتماعی و اقتصادی خود را کاهش دهند.

انتهای پیام/

جزئیات اجرای بسته خدمتی بیماران تالاسمی در سال 96

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار