سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه مقامات انگلیس را به تناض‌گویی درباره سوء‌قصد به جان سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روس، متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه در یک مصاحبه خبری انگلیس را به تناض‌گویی متهم کرد و گفت که مقامات انگلیس بدون هیچ تحقیقی و با عجله، روسیه را عامل حمله با گاز اعصاب به جاسوس سابق روس در سالزبری دانستند.

پسکوف به شبکه راشاتودی گفت: «این اتهامات تنها چند ساعات پس از حادثه از سوی سیاستمداران مطرح شد ... آن‌ها اظهار کردند به احتمال بسیار زیاد روسیه عامل این سوء قصد است. اما حالا ما با واکنش دیگری از سوی کارشناسان رو به رو هستیم. کارشناسان سازمان ممنوعیت از سلاح‌های شیمیایی می‌گویند که بررسی مرگ این مامور حدود 3 هفته زمان نیاز دارد. آیا این سخنان متناقض نیست؟ بله، هست.»

او در ادامه اضافه کرد: «اسکریپال در یک مبادله به انگلیس تحویل داده شد، پس چرا روسیه باید کسی را که اهمیت دارد یا از ارزش خاصی برخوردار است، مبادله کند؟ مبادله او به این معناست که کار روسیه با او تمام شده است. ارزش او برای ما صفر است.»

در اوایل ماه مارس انگلیس روسیه را به سوءقصد علیه سرگئی اسکریپال، یک جاسوس دوجانبه سابق روس و دخترش متهم کرد. این مامور سابق و دخترش توسط گاز اعصاب مورد حمله قرار گرفتند. حال او اکنون بسیار وخیم است.

انتهای پیام/

اظهارات پسکوف درباره اتهام‌زنی انگلیس به روسیه درخصوص مسأله جاسوس سابق روس

برچسب ها: روسیه ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار