برگزاری بازی چوگان در میدان امام اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت:برنامه نمادین چوگان به دلیل داشتن آیتم‌های شاد نوروزی در روز شهادت امام هادی (ع) برگزار نشده و از روز دوم فروردین آغاز خواهد شد.

فریدون اللهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ر  با اشاره به ورود مسافران نوروزی به اصفهان اظهار کرد: با توجه به آغاز تعطیلات نوروزی تعداد زیادی از مسافران از امروز وارد اصفهان شده‌اند و اوج ورود جمعیت در چند روز اخیر امروز بوده است که بر تعداد آن‌ها نیز افزوده خواهد شد.

وی افزود: گردشگران نوروزی می‌توانند برای بازدید از مراکز گردشگری، بناهایی تاریخی، موزه‌ها و... از ساعت 9 صبح تا 9 شب به اماکن مختلف مراجعه کنند و این مکان‌ها آماده پذیرایی از همشهریان و مسافران نوروزی هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به همزمانی روز نخست فروردین با شهادت امام هادی (ع) گفت: برنامه نمادین چوگان به دلیل داشتن آیتم‌های شاد نوروزی در روز شهادت امام هادی (ع) برگزار نشده و از روز دوم فروردین آغاز خواهد شد و تا 11 فروردین همه‌روزه از ساعت 11 در میدان امام اصفهان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آغاز برنامه چوگان همراه با آیین افتتاحیه فردا به شکل رژه نمادین اسب‌ها، با حضور مردم و نواختن موسیقی نحوی از چهلستون به سمت میدان امام انجام خواهد شد.

اللهیاری بیان داشت: برنامه‌های دومین روز فروردین با افتتاح نوروزگاه از چهلستون آغاز خواهد شد؛ سپس برنامه رژه در ادامه انجام خواهد شد، با توجه به این که هر روز از ایام نوروز 97 به یکی از شهرستان‌های استان اصفهان اختصاص داده شده تا خود، صنایع دستی، فرهنگ، آداب و رسوم و... را معرفی کنند روز دوم در چهلستون شهرستان بوئین و میاندشت با حضور اقوام و اقشار مختلف مذهبی در چهلستون حضور پیدا خواهد کرد.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به این که همه بناهای تاریخی و مکان‌های گردشگری اصفهان آمادگی کامل برای حضور هم‌وطنانمان را دارند و بیش از هزار رویداد فرهنگی در این ایام رخ خواهد داد از مردم کشور دعوت می شود تا به اصفهان بیابند.

 

انتهای پیام/م

 

برپایی روزانه هزار رویداد فرهنگی در اصفهان

برچسب ها: میراث فرهنگی ، چوگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.