برگزاری بازی جهانی چوگان ایرانی در رویداد فرهنگی نوروزگاه اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از برگزاری بازی جهانی چوگان ایرانی در نوروزگاه اصفهان همزمان با نوروز 97 خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریدون اللهیاری در ششمین نشست ستاد اجرائی خدمات سفر استان اصفهان از برگزاری بازی جهانی چوگان ایرانی در رویداد فرهنگی نوروزگاه اصفهان خبر داد.

وی افزود: امسال و با توجه به تأکیدات استاندار اصفهان از یک سو و تلاش سازمان میراث فرهنگی در ثبت جهانی این میراث فرهنگی ایرانی در آذر ماه سال 1396، تلاش داریم تا این ورزش ملی را با شکوه هر چه تمام‌تر در نوروز 97 برگزار کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در زمینه چگونگی برگزاری این ورزش جهانی در مجموعه جهانی میدان امام ابراز داشت: این رویداد فرهنگی و ورزشی ایرانی در راستای پاسداشت ثبت جهانی این ورزش از تاریخ 2 فروردین لغایت 11 فروردین ماه همه روزه از ساعت 11 صبح در ضلع شمالی مجموعه جهانی میدان امام اصفهان برگزار می‌شود.

وی در ادامه عنوان کرد: در این رویداد فرهنگی با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده چهار تیم سازمان میراث فرهنگی، خلیج فارس، نقش جهان و هیأت چوگان اصفهان در مدت 10 روز با حضور گردشگران نوروزی به رقابت می‌پردازند.

اللهیاری در پایان تصریح کرد: این رویداد بزرگ جهانی در صبح روز 2 فروردین با رژه چوگان‌سواران، با همراهی گردشگران از مجموعه جهانی کاخ چهلستون آغاز و سپس با بازی در میدان امام به عنوان کهن‌ترین مرکز بازی چوگان اجرا می‌شود.

 

انتهای پیام/م

برگزاری بازی چوگان در رویداد فرهنگی نوروزگاه اصفهان

برچسب ها: میراث فرهنگی ، چوگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.